Film på ett CrossFit pass jag körde igår.

Home Forums Allmänt om gymträning Film på ett CrossFit pass jag körde igår.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Marklyft på 1,5 * Kroppsvikt (105kg)
    Bänkpress på 1 * Kroppsvikt (70kg)
    Frivändning på 0,75 * Kroppsvikt (52,5kg)

Här ska du ta dig ner från 10 reps på varje ända ner till 1 rep. Alltså 10, 10, 10, 9, 9, 9, 8, 8, 8….1, 1, 1. Ja ni förstår. Inga vikter att skryta med, men puls nå så jävulsk. Kika på filmen för att se hur det gick för mig.

[youtube=iG1T7HgCEv0]

Kika in på vår blogg: [http://4-klovern.blogspot.com http://4-klovern.blogspot.com] för att ta del av mer filmer och roliga kost samt träningsupplägg.

Om ni/du nu vill försöka marknadsföra er så lägg in den i rätt del på forumet. Mkay?

Dementis wrote:
    Om ni/du nu vill försöka marknadsföra er så lägg in den i rätt del på forumet. Mkay?

Helt rätt, men man kan ha lite överseende när det är en ny medlem med första inlägget. Personen i fråga kanske inte hade koll på alla delar i forumet.

Jag ber absolut om ursäkt, ingenting jag visste om;) vart bör jag placera mitt inlägg?
    Jag vill främst bara se vad folk tycker om crossfit passet och kanske få lite feedback;)

Nu verkar du lyckas hålla en bra teknik av det vi fick se. Men jag skulle aldrig i min värld rekommendera crossfit till någon jag brydde mig det minsta om. Jag har sett crossfits sämsta sidor, allt ifrån illa skadade ryggar till brutna fötter p.g.a. usel teknik vid olympiska lyft.. att utföra dessa övningar på tid är enligt mig bland det onödigaste man kan utsätta sig för då risken för att man fuskar upp vikten p.g.a. stress, övertändning och utmattning är överhängande.

Med det sagt, hade de inte inkluderat fria vikter i sitt sätt att träna hade jag sannolikt hängt på tåget som ett komplement till min övriga konditions- och styrketräning.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.