Home › Forums › Allmänt om gymträning › För lite styrketräning i mitt upplägg?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2012 at 13:26 #51122Anonym anvandareMember11 januari, 2012 at 13:26 #123089Anonym anvandareMember
Jag har haft väldigt svårt att komma igång med min träning och min kost och prövat mycket. Har fått mig mycket information och kunskap under åren genom forumet, tidningen och böcker.
Jag är inte tjock men har nog hög kroppsfett vilket målet är att få ner markant. Men främst är att jag vill äta bra och hålla mig i form och vara allmänt hälsosam. Jag räknar inte kalorier (har spenderat mycket tid på detta en gång i tiden) men jag ögonmåttar portioner och mängd protein och kolhydrater o fett.
Min fråga handlar mer om min träning.
Jag har börjat med ett upplägg som jag finner ger mig mycket träning samt är väldigt väldigt roligt då det varierar mycket.
Dock så undrar jag om jag styrketränar för lite, jag tränar nämligen 3 split.
Jag simmar 2-3 ggr i veckan, kondition (spinning/indoor walkning) 2-3 ggr, badminton 1 gång i veckan och styrketräning 3 ggr i veckan.
Exempel på denna vecka (Alla veckor ser inte likadana, olika dagar samt vad jag har lust till – detta gäller främst kondition/badminton):
Måndag:
– Simning halvtimme på morgonen innan skola
– Styrketräning (Rygg/Biceps)Tisdag:
– Styrketräning (Bröst/Triceps)Onsdag:
– Simning halvtimme på morgonen innan skola
– SpinningTorsdag:
-Indoor Walkning
-Styrketräning (Mage/Axlar/ben)Fredag:
-Simning halvtimme på morgonen innan skola
– Badminton 1hLördag: Inget
Söndag: Simning halvtimme på morgonen innan jobb
Som sagt, tycker ni att jag ska byta till tre helkroppspass istället? eller räcker det med det jag gör (tycker det låter lite lite med 1 gång per muskelgrupp per vecka, därför jag undrar)
11 januari, 2012 at 13:50 #123090Anonym anvandareMember3 gånger i veckan är ett en utmärkt mängd! 2st skulle vara helt okej det med!
Eller optimalast överkropp måndag, underkropp tisdag, helkropp torsdag
Ja, testa helkroppspass istället, med många roliga basövningar
Blir säkert roligare att träna med tjejen på det sättet också
11 januari, 2012 at 15:29 #123091Anonym anvandareMemberMisstänkte att det var för lite med en muskelgrupp per vecka.
Men överkropp, underkropp helkropp lät bra, det kan fungera för tjejen också ju!
Ty!
13 januari, 2012 at 21:48 #123092Anonym anvandareMemberDet är grymt mycket träning om du vill bli mer deffad. Jag skulle dra ner något på konditionsträningen.
15 januari, 2012 at 21:58 #123093Anonym anvandareMemberlira ett spel förra helgen men onödigt vetande men där stod att man presterar mö bättre om man ska impå på brudar. :up: upp till 15 % bättre kan man lyfta men när jag ska impa går det rätt åt helvete
26 januari, 2012 at 15:24 #123094Anonym anvandareMemberAnton Andersson wrote:lira ett spel förra helgen men onödigt vetande men där stod att man presterar mö bättre om man ska impå på brudar. :up: upp till 15 % bättre kan man lyfta men när jag ska impa går det rätt åt helveteDet kan jag tänka mig. Lite som att träna med en polare man gärna vill överbevisa eller trycka ner. Tävla med lixom.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.