För mycket protein, vad händer?

Home Forums Allmänt om gymträning För mycket protein, vad händer?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Om man äter mycket kolhydrater utan att träna nå blir det fett ju. Men vad händer om man äter för mycket protein? Vart tar det vägen?

Donken_ma_man wrote:
    Om man äter mycket kolhydrater utan att träna nå blir det fett ju. Men vad händer om man äter för mycket protein? Vart tar det vägen?

Det blir också fett tyvärr:)

Andreas Guiance wrote:

Nä? Trodde jag aldrig ;)

Vänta, det stämmer väl inte, kolla på ATKINS metoden typ. Är du säker? ;)

Donken_ma_man wrote:
    Nä? Trodde jag aldrig ;)

Vänta, det stämmer väl inte, kolla på ATKINS metoden typ. Är du säker? ;)

Hehe den största anledningen till att en sån metod som Atkins faktiskt fungerar är att man helt enkelt käkar mindre om man tar bort alla kolhydrater:)

Egentligen brukar jag säga så här: Själva viktförändringen är mer eller mindre kcal in minus kcal ut. Sen gäller det bara att använda de kcal man har råd med på bästa möjliga sätt. I de flestas fall här på forumet till att bygga så mycket muskler som möjligt;)

fan du har varit het på tangentbordet idag, Andreas. Gått kasst att plugga eller? :p

Andreas Guiance wrote:

ja trodde samma sak men va inte helt säkert:)

Jacksatan wrote:
    fan du har varit het på tangentbordet idag, Andreas. Gått kasst att plugga eller? :p

Avslöjad:(

Tentan i måndags kändes ok…den imorgon hmm har jag inte riktigt kommit igång med på allvar än…snart så!:whistle:

Andreas Guiance wrote:
    Hehe den största anledningen till att en sån metod som Atkins faktiskt fungerar är att man helt enkelt käkar mindre om man tar bort alla kolhydrater:)

Egentligen brukar jag säga så här: Själva viktförändringen är mer eller mindre kcal in minus kcal ut. Sen gäller det bara att använda de kcal man har råd med på bästa möjliga sätt. I de flestas fall här på forumet till att bygga så mycket muskler som möjligt;)

Ok, då fattar jag :nerd-tb:

Kissar man inte ut

Julian wrote:
    Kissar man inte ut överskottet protein som intas?
    Fan va blåst ja lär känna mig nu annars, haha :D

Nej, det oxiderar till energi, och används inte denna energi lagras den in som kroppsfett.

King Grub wrote:
    Nej, det oxiderar till energi, och används inte denna energi lagras den in som kroppsfett.

Okej :up:
    Då har ja lärt mig nåt idag igen, den här veckan kommer bli toppen :D

Donken_ma_man wrote:

Proteinet i sig gör dig inte fet, dock gör ett överskott av kalorier det vilket du troligtvis får om du äter för mycket protein. Att äta för mycket protein leder till att njurarna och levern tvingas jobba på högvarv. Eftersom att kroppen inte kan ta upp ett överflöd av protein blir njurarna lidande. De måste transportera ut överflödet vilket överbelastar dess normala funktion.
    Tycker personligen att 3 g per kilo kroppsvikt är en lämplig mängd.

Angelica wrote:
    Tycker personligen att 3 g per kilo kroppsvikt är en lämplig mängd.

3?! Det verkar VÄLDIGT mycket, 2 tycker jag. Men tre funkar väl också

men allså om man bara tar protein efter gympasset så är det väl lugnt?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.