Home › Forums › Allmänt om gymträning › För mycket protein/tillskott?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 december, 2011 at 10:37 #51456Anonym anvandareMember1 december, 2011 at 10:37 #124499Anonym anvandareMember
Hej!
Jag bara undrar om det är möjligt att få i sig förmycket protein och om det finns någon risk med det? väger runt 110 kilo. Är grov men har en hel del fettmassa. Har precis börjat träna efter ett långt uppehåll. Kört i 3 månader utan tillskott. Och har börjat med det igen. Gick rakt på Hot Blood och kreatin. Och dricker cirka 4-5 shakar protein var dag. Tar även erase (fatburner). Försöker gå ner i vikt och få fram formerna på kroppen.Undrar om det är något farligt eller om där är några side effects med för stort intag av protein och av Erase (fatburnern).
Är tacksam för svar!
1 december, 2011 at 11:24 #124500Anonym anvandareMemberRognefjord wrote:Hej!
Jag bara undrar om det är möjligt att få i sig förmycket protein och om det finns någon risk med det? väger runt 110 kilo. Är grov men har en hel del fettmassa. Har precis börjat träna efter ett långt uppehåll. Kört i 3 månader utan tillskott. Och har börjat med det igen. Gick rakt på Hot Blood och kreatin. Och dricker cirka 4-5 shakar protein var dag. Tar även erase (fatburner). Försöker gå ner i vikt och få fram formerna på kroppen.Undrar om det är något farligt eller om där är några side effects med för stort intag av protein och av Erase (fatburnern).
Är tacksam för svar!
[http://lmgtfy.com/?q=h%C3%B6gt+proteinintag]
1 december, 2011 at 11:48 #124501Anonym anvandareMemberAtt äta för mycket protein är förmodligen inte särskilt hälsosamt. Kör man en deff kan man ju ligga högre under en tid pga fördelarna. Annars räcker nog runt 2g per kg kroppsvikt fint. fem shakes om dagen låter onödigt, äter du ingen mat?
1 december, 2011 at 12:27 #124502Anonym anvandareMemberGober wrote:Att äta för mycket protein är förmodligen inte särskilt hälsosamt. Kör man en deff kan man ju ligga högre under en tid pga fördelarna. Annars räcker nog runt 2g per kg kroppsvikt fint. fem shakes om dagen låter onödigt, äter du ingen mat?Och glöm inte att dricka mycket vatten för att inte överbelasta njurarna.
1 december, 2011 at 16:06 #124503Anonym anvandareMembermicrowave wrote:Och glöm inte att dricka mycket vatten för att inte överbelasta njurarna.glöm inte att inte dricka för mycket vatten för att inte överbelasta njurarna… :p
2 december, 2011 at 14:21 #124504Anonym anvandareMemberMjo, har någ fått allt felvridet. Fick för mig att om man bara åt proteinrik mat, och höll sig borta från kolhydrater förutom dom gångerna man laddar inför gym eller andra fysiska aktiviteter. Så skulle jag bara äta typ tonfisk och keso. Behöver berika mig med kunskap kring vikt nedgång.
Någon som kan någon bra källa inom detta ämnet eller som kanske är utbildad eller kunnig? hade gärna velat lära mig mer!
Morgon: Fitnessbröd med keso på + ett ägg och en proteinshake, två omega3 tabletter samt två multivitamin tabletter och två erase (fatburner).
Skola, sedan hem och käka lite tonfisk eller något ägg och en shake och två erase (fatburner) tabletter.
Träna en timme och gå på band i en timme. Shake efter passet.
Efter middag / kväll var tredje timme antigen tonfisk eller ägg och protein drink.Blir väll sammanlagt 4-5 drinkar.
2 december, 2011 at 14:36 #124505Anonym anvandareMember[http://traningslara.se/ http://traningslara.se/%5D, där har du tex en bra sida där du kan lära dig massor.
När det gäller att gå ner i vikt så är det egentligen att ligga på underskott som gäller. Sen finns det massor av olika varianter hur man går tillväga. Men det bästa är att försöka lära sig lite baskunskaper först och främst, så blir allt mycket enklare sen.
2 december, 2011 at 15:11 #124506Anonym anvandareMemberMen mitt problem är nog att jag har ingen aning om hur mycket kcal jag tar in (vad är det?) eller hur mycket jag gör mig av med under att pass + gång på band.
Jag träna väldigt hårt när jag väl tränar. Kör 10 övningar på två muskelgrupper per pass. På den primära muskelgruppen jag tränar samt den sekondära.
Ex. om jag kör 7 övningar på rygg. Kör jag 3 på biceps.
Läser din länk, gillar den! Tack!
2 december, 2011 at 15:36 #124507Anonym anvandareMemberRognefjord wrote:Men mitt problem är nog att jag har ingen aning om hur mycket kcal jag tar in (vad är det?) eller hur mycket jag gör mig av med under att pass + gång på band.Det är inget problem om din viktkurva inte går åt helsike. Ät en stor måltid med mycket protein efter träningen och försök käka mat som är helt okej rent näringsmässigt. Om viktkurvan är acceptabel finns ingen anledning att ha koll på kalorier. Din fatburner kan du antagligen skippa.
2 december, 2011 at 15:54 #124508Anonym anvandareMemberRognefjord wrote:Ex. om jag kör 7 övningar på rygg. Kör jag 3 på biceps.Jag skulle säga att 7 övningar för en muskelgrupp per träningspass är på tok för mycket. 2-3 övningar räcker gott och väl. Till ryggen kan du t.ex. köra Chins eller Lat Pulldowns, stång-/hantelrodd eller T-Bar-rodd och därefter komplettera med Hyperextensions.
Fokusera på att utföra övningarna korrekt och känna muskeln jobba istället för att lyfta så stora vikter som möjligt. Du kommer märka en enorm skillnad genom att träna mindre men mer. Med andra ord, träna till failure på de få övningar du kör.
4 december, 2011 at 14:42 #124509Anonym anvandareMembermicrowave wrote:Jag skulle säga att 7 övningar för en muskelgrupp per träningspass är på tok för mycket. 2-3 övningar räcker gott och väl. Till ryggen kan du t.ex. köra Chins eller Lat Pulldowns, stång-/hantelrodd eller T-Bar-rodd och därefter komplettera med Hyperextensions.Fokusera på att utföra övningarna korrekt och känna muskeln jobba istället för att lyfta så stora vikter som möjligt. Du kommer märka en enorm skillnad genom att träna mindre men mer. Med andra ord, träna till failure på de få övningar du kör.
Ja, jag varierar också från vecka till vecka och från pass till pass. Tycker om att köra tungt ibland också. Men det blir oftast en tung bas övning i följd av pump övningar.
4 december, 2011 at 16:18 #124510Anonym anvandareMembermicrowave wrote:jag skulle säga att 7 övningar för en muskelgrupp per träningspass är på tok för mycket. 2-3 övningar räcker gott och väl. Till ryggen kan du t.ex. Köra chins eller lat pulldowns, stång-/hantelrodd eller t-bar-rodd och därefter komplettera med hyperextensions.Fokusera på att utföra övningarna korrekt och känna muskeln jobba istället för att lyfta så stora vikter som möjligt. Du kommer märka en enorm skillnad genom att träna mindre men mer. Med andra ord, träna till failure på de få övningar du kör.
+1
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.