För snabb vikt ökning?!

Home Forums Allmänt om gymträning För snabb vikt ökning?!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej! som jag har läst runt lite går man upp ca 1-3kg muskler varje år med rätt träning. Är 17 år har gymmat nu exakt sen jag fyllde 16, när jag började träna vägde jag ca 68 kilo och nu väger jag mellan 83-85 kilo, och har inte specielt mycket underhudsfett förutom nedre delen av magen men det kan väl endå inte vara så att de fettet väger ca 10kg? de enda preparat jag använt mig av är Whey 80. Ska jag fortsätta träna som jag gör nu, eller ändra på något ?

Mvh

15 kilo under det första träningsåret är en hel del, men inte mer än många andra. Det första träningsåret kan inte jämföras med övriga år när det gäller viktuppgång.

Du ser inte jättefet ut på bilden. Inte smal heller. Den formen du har nu är lite för plufsig för mig, men det är min åsikt om min trivselvikt. Du kan ju hålla igen lite på kaloriintaget och försöka lägga på dig vikt lite långsammare i fortsättningen för att inte höja BF ännu mer.

Om du tycker dig lägga på dig muskelmassa så är allt frid och fröjd så länge du inte blir allt för fet.

Gorilla wrote:
    Om du tycker dig lägga på dig muskelmassa så är allt frid och fröjd så länge du inte blir allt för fet.

+1

I regel ökar en otränad person rejält den första tiden. Gick själv upp från 75-85kg på 3 månader när jag gick från 2 måltider om dagen + CS till 5 måltider och proteinpulver + gym. :)

som sagt jag har inte mycket fett bara på den undre delen av magen, och det är nog inte mer en 1-2kilo, plufsig?

179cm
    83-85 kilo

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.