Förbränning efter styrkepass

Home Forums Allmänt om gymträning Förbränning efter styrkepass

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author

Brukar trampa cykel eller promenera efter avslutat styrkepass. Vad bör man ligga på för puls för bästa förbränning? :what:

över 120

Förbränning av max antal kcal oavsett typ över ca 120 slag / min
    ( Dvs ÖVER ca 70% av maxpuls)

Förbränning av max antal FETT kcal ca 90 -120 slag / min
    ( Dvs UNDER ca 70% av maxpuls)

MVH: Andreas:up:

Andreas Malm wrote:
    Förbränning av max antal kcal oavsett typ över ca 120 slag / min
    ( Dvs ÖVER ca 70% av maxpuls)

Förbränning av max antal FETT kcal ca 90 -120 slag / min
    ( Dvs UNDER ca 70% av maxpuls)

MVH: Andreas:up:

bra ben!!!!

Tackar :emo-thumb

Ja… Jag håller min förbränningspuls runt 90-100 slag / min.
    Då behåller jag min lilla massa och bränner mitt fett…
    Inga maraton-ben här inte…:D

MVH: Andreas

Misspepp wrote:
    Brukar trampa cykel eller promenera efter avslutat styrkepass. Vad bör man ligga på för puls för bästa förbränning? :what:

Hmm d där me att lågintensiv träning skulle förbränna mer fett än högintensiv träning, e juh inte riktigt sant. Visst, procentuellt tas mer energi från fett vid lägre puls… men om man kollar på mängden kcal så förbränner du ändå mer fett vid högre puls… både mer fett å kolhydrater, pluuus att du får en högre efterförbränning:D !

Fördelen med cardio med låg/medelhög puls/intensitet, i jämförelse med högintensiv cardio ( som jag ser det), är att gemene man/kvinna oftast orkar hålla på med låg/medelintensiv cardio betydligt längre än högintensiv dito. Därav fördelen på längre sikt.

MVH: Andreas…

Andreas Malm wrote:
    Fördelen med cardio med låg/medelhög puls/intensitet, i jämförelse med högintensiv cardio ( som jag ser det), är att gemene man/kvinna oftast orkar hålla på med låg/medelintensiv cardio betydligt längre än högintensiv dito. Därav fördelen på längre sikt.

MVH: Andreas…

Men duuu haha:) … om d nu e så att d ska handla om orken… då e d väl ännu större anledning att försöka ligga på lite högre? För att förbättra konditionen menar ja? Å så behöver man juh inte hålla på lika länge eftersom att man förbränner mkt mer vi högre int?

En intensitet på mellan 60 och 65 procent av maximal syreupptagningsförmåga optimerar fettförbränningen.

King Grub wrote:
    En intensitet på mellan 60 och 65 procent av maximal syreupptagningsförmåga optimerar fettförbränningen.

Hmm… du förbränner faktiskt meeeer av bååååde fett å kolisar vid en högre puls! så d sååååå:| ! Bara d att du förbränner mer fett i förhåååållande till kolisar vid en lägre puls, än vid högre…

Jag brukar anv

sandra_billing wrote:
    Bara d att du f
    King Grub wrote:
    Skulle det vara speciellt relevant skulle den bästa fettförbränningsmetoden vara att äta en fettrik måltid och därefter sätta sig i soffan. Då är nästan enbart fett som förbränns. ;)

PRECIIIIIIIIIIIIIS:D haha

Det här verkar vara en gåta då det finns så många olika omfattningar. Som jag har fått det förklarat för mig så förbränner du lika många kcal om du går 5 km som om du springer 5 km, visst det är jag med på. Efter det så går meningarna isär. Jag tror personligen att det förbränner mer muskelproteiner om du springer en halvtimme/5km än om du promenerat 1 timme, samma avstånd.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.