Förbränningsträning efter styrketräning.

Home Forums Allmänt om gymträning Förbränningsträning efter styrketräning.

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

:bb2: Jag brukar köra förbränningsträning efter ett styrketräningspass eftersom jag vill bränna fett som jag samtidigt bygger muskler. Jag vill inte bli någon ”biff” ,vill bara bli lite mer fastare och ha lite mer muskler. Jag vet att förbränningsträning bryter ner muskler. Är det då meningslöst för mig att styrketräna när jag ändå kör förbränning efteråt?

ett stort LOL :D :D

Vadååå?:

f

varför är du otrevlig för? forumet är la till för att man ska fråga , eller?om du inte har nått vettigt att komma med så kan du lika gärna låta bli!Okej?

Nej. Kör styrka först, sen kan du träna kondition/förbränning.

Lappa wrote:
    :bb2: Jag brukar köra förbränningsträning efter ett styrketräningspass eftersom jag vill bränna fett som jag samtidigt bygger muskler. Jag vill inte bli någon ”biff” ,vill bara bli lite mer fastare och ha lite mer muskler. Jag vet att förbränningsträning bryter ner muskler. Är det då meningslöst för mig att styrketräna när jag ändå kör förbränning efteråt?

Förbränningsträning bryter inte ner musklerna! Då skulle man ju aldrig kunna deffa…. Allt beror på intensitet och vad du ätit under dagen. Däremot kanske man inte ska köra 1 h intervaller i full fart efter 1 h tung styrekträning, man kan ju hålla nere intensiteten, och inte köra så jäkla länge.

Att lägga konditionsträningen före styrketräningen innebär större frisättning av tillväxthormon (fettförbrännande) och större EPOC (efterförbränning), än tvärtom.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.