Fördelar VS Nackdelar

Home Forums Allmänt om gymträning Fördelar VS Nackdelar

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej allihopa!!

Jag håller på mycket med strongman och tävlar på en lättare nivå så att säga.

Men en fråga som vore kul om ni kunde tänka på och kanske besvara är:

Vilka är fördelar och nackdelar med Strongman och bodybuilding?

Är tacksam för många svar

En vältränad starkare kropp har hur många fördelar som helst! Se det ur ett längre perspektiv där ett aktivare liv numera troligtvis kommer leda till en bättre ålderdom. :)

menar du vad för- och nackdelarna är med att kombinera de bägge sporterna eller hur skall man tolka frågeställningen?

om du menar rent generellt så är

Min synvinkel på strongman att det e gött o lyfta tunga vikter och man kan käka hur man vill och festa en hel del om man skulle känna för det utan att behöva tänka på kaloriintag osv.

Ska man tävla i BB så krävs mkt mer arbete vid sidan om träningen.. Träningen i sig är ju i stort sett samma slit, man går dit och kör sina pass stenhårt och motiverat. Det är när man kommer hem som arbetet börjar i BB.. att sköta kosten är ju det som kräver störst uppoffringar. Är ju vid sociala tillställningar som kan va de jobbigaste inför tävlingar. Grillfester, firmafester, födelsedagar, högtider osv..

När man tävlar i strongman kan man se ut som ett fetto.. tävlar man i BB så har man en väldigt tilltalande fysik tkr jag.

Testa lite strongman träning 1 gång och det var mycket jobbigare än BB träning. Skaderisken är mycket högre också i strongman. Ska man tävla i BB så ska man ju orka med att göra en hård diet så båda sporterna är jobbiga fast på olika sett.

Fördel och Nakdel med strongman: Har du ingen viktklass att hålla i så kan du unna dig ganska mkt god mat.
    Dock förknippar en del det med att totalt hamna i dekadens vad det gäller mat och både styrkemässigt och hälsomässigt kan det bli en nakdel.

Albin wrote:
    Fördel och Nakdel med strongman: Har du ingen viktklass att hålla i så kan du unna dig ganska mkt god mat.
    Dock förknippar en del det med att totalt hamna i dekadens vad det gäller mat och både styrkemässigt och hälsomässigt kan det bli en nakdel.

Ja en nakdel kan det bli om man blir så tjock så byxorna hänger på halva räva :emo-thumb

Alltid kul att läsa folks kommentarer. Men enligt mig så kan vi som tävlar i strongman även köra strikt diet men kanske inte vara lika rippade det klart, men det går ändå att ha en tilltalande kropp

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.