- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Fördelar/nackdelar med att träna varje dag
Tjena!
Tänkte höra vad det finns för fördelar/nackdelar utav att träna varje dag om man kör olika muskelgrupper? Säg att det tar fem dagar att köra genom hela kroppen och börjar om igen.
fördelar är att du kan köra en muskelgrupp mera fokuserat och beroende på upplägg – få högre frekvens på träningen mellan olika muskelgrupper
nackdelar är att kroppen som helhet behöver vila då och då så risk för överträning finns. Dessutom är många muskler varandras synergister så du tränar lite axlar när du kör bröst tex.
at ratt man sa kan du trana varje dag med endast fordelar.
Jag älskar och träna som dom flesta här tror jag och hade man bara haft tid så hade jag kört ännu mer tror jag , en muskelgrupp per dag så får alla vila en vecka svårare behöver det inte vara sen får man lägga upp det lite bra & kanske inte köra bröst och axlar efter varandra men det visste du … kör hårt !
man måste ha rätt upplägg med samt sova rätt
En annan nackdel med att träna varje dag är att livet ibland kommer instampande och gör att man faktiskt inte har möjlighet att träna.
För ca 10år sedan försökte jag alltid träna fem dagar i veckan men det var så ofta något kom ivägen att jag i efterhand inte kan påstå att det var realistiskt. Inte för mig iallafall.
Idag tränar jag styrka 3 dagar i veckan. Jag tränar hårdare, regelbundnare och framför allt gör jag bättre resultat.
Och som redan nämnts så behöver man vila.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY