Home › Forums › Allmänt om gymträning › Förslag på övningar på gym för ökad prestation inom vissa friidrottsgrenar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 maj, 2011 at 09:56 #52751Anonym anvandareMember24 maj, 2011 at 09:56 #130087Anonym anvandareMember
Som rubriken lyder söker jag tips på bra övningar inom gymmets väggar för att bli bättre på dessa friidrottsgrenar i nedanstående prioriteringsordning
Frivändningar m stöt (skivstång)och ja jag vet ingen friidrottsgren!
Kulstötning
Diskus
Spjut
60 meterMindre prioriterat men ändå viktigt.
400 meter
Höjdhopp
Längdhopp
SläggaOm ett träningsprogram dyker upp så vore de great:up:
24 maj, 2011 at 11:07 #130088Anonym anvandareMemberOhoj, det här var intressant! Är ingen friidrottare själv men jag kom på att jag i en bok läst en tabell för idrottspecifika övningar. Detta hittade jag:
Spjut:
Prio 1: Knäböj, splittade knäböj / utfallssteg, axelrotationer, kabelhugg / rotationer, dynamiska lyft, hoppknäböj.
prio 2: Pullups / chins, sittande kabelrodd, stående rodd, pulldowns med raka armar, axelpressKula och diskus:
Prio 1: Knäböj, splittade knäböj / utfallssteg, bröstpressar, axelpress, axelrotationer, kabelhugg / rotationer, dynamiska lyft.
Prio 2: Marklyft, raka marklyft, pull-ups / chins, sittande kabelrodd, stående rodd, hoppknäböj.Sprintlöpning:
Prio 1: Knäböj, splitade knäböj / utfallssteg, dynamiska lyft, hoppknäböj.
Prio 2: Raka marklyft, kabelhugg / rotationer.Rätt eller fel tänk – jag vet inte alls, utan jag plankade övningarna rakt av.
24 maj, 2011 at 12:44 #130089Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Ohoj, det här var intressant! Är ingen friidrottare själv men jag kom på att jag i en bok läst en tabell för idrottspecifika övningar. Detta hittade jag:Spjut:
Prio 1: Knäböj, splittade knäböj / utfallssteg, axelrotationer, kabelhugg / rotationer, dynamiska lyft, hoppknäböj.
prio 2: Pullups / chins, sittande kabelrodd, stående rodd, pulldowns med raka armar, axelpressKula och diskus:
Prio 1: Knäböj, splittade knäböj / utfallssteg, bröstpressar, axelpress, axelrotationer, kabelhugg / rotationer, dynamiska lyft.
Prio 2: Marklyft, raka marklyft, pull-ups / chins, sittande kabelrodd, stående rodd, hoppknäböj.Sprintlöpning:
Prio 1: Knäböj, splitade knäböj / utfallssteg, dynamiska lyft, hoppknäböj.
Prio 2: Raka marklyft, kabelhugg / rotationer.Rätt eller fel tänk – jag vet inte alls, utan jag plankade övningarna rakt av.
Intressant tackar:up: skall införas och användas!
25 maj, 2011 at 00:11 #130090Anonym anvandareMemberGlöm för all del inte finnen. Bästa övningen för baksida lår:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.