Första testen på maxningar

Home Forums Allmänt om gymträning Första testen på maxningar

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Ålder: 21 år
    Vikt: 102 kg
    Bänk: 80 kg
    Squat: 100 kg riktigt djupa (enligt mig)
    mark: 130 kg

Tränat: 2 månader med fria vikter ingen ordentlig träning innan dess, sitter mycket stilla framför datorn. Jobbat lite inom lager och det jag haft tidigare är att jag åkt motorcykel och sprungit endel.

Är dessa resultat bra eller borde jag kunna ta mer? Jag käkar helt vanlig kost just nu inget fuffens.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=140954]

Oroa dig inte för hur mycket du tar eller inte. Sålänge du stiger i vikterna och får bra kontakt. Fortsätta träna igenom kroppen så kommer du lyckas väldigt bra!

tror du borde kunna ta lite mer.
    du kanske skulle kontakta läkare och kolla upp om det är några eventuella fel på dig.

om ett år tror jag du tar:
    bänk: 102,5
    böj: 135
    böj: 177,5

Pisch wrote:
    tror du borde kunna ta lite mer.
    du kanske skulle kontakta läkare och kolla upp om det är några eventuella fel på dig.

om ett år tror jag du tar:
    bänk: 102,5
    böj: 135
    böj: 177,5

Varför borde han ta mer om han tränat 2 månader och suttit stilla innan?^^

Och de framtida resultaten är helt och hållet omöjliga att veta då vi inte vet hur du kommer äta i framtiden, på vilket sätt du tränar etcetc

ursäkta om ironin inte framgick i det jag skrev….

Jag blev lite orolig först och hoppades innerligt att du skämtade, tur att så var fallet Pisch. :p

Till topic, generellt sett är ju resultaten inte bra, men det förstår du nog själv och det var säkerligen inte det du menade heller.
    Har du inte tränat alls tidigare så vill jag väl påstå att de är helt okej. Svårt att säga om en person som inte tränat ”borde” ta si och så mycket.
    Personligen tycker jag att en otränad person inte har några som helst krav på sig att klara nåt alls praktiskt taget. :happy:

Sedan blev jag lite fundersam, du säger att du tar 100kg i knäböj. I tråden du länkade skriver du 125kg x10 ? Och den tråden är äldre. How come?

Dynan wrote:
    Jag blev lite orolig först och hoppades innerligt att du skämtade, tur att så var fallet Pisch. :p

Till topic, generellt sett är ju resultaten inte bra, men det förstår du nog själv och det var säkerligen inte det du menade heller.
    Har du inte tränat alls tidigare så vill jag väl påstå att de är helt okej. Svårt att säga om en person som inte tränat ”borde” ta si och så mycket.
    Personligen tycker jag att en otränad person inte har några som helst krav på sig att klara nåt alls praktiskt taget. :happy:

Sedan blev jag lite fundersam, du säger att du tar 100kg i knäböj. I tråden du länkade skriver du 125kg x10 ? Och den tråden är äldre. How come?

För det går inte att ändra, det jag gjorde går fan inte att kalla knäböj längre. Så jag har gått ner i vikten och gör riktiga nu.

Herrgnu wrote:
    För det går inte att ändra, det jag gjorde går fan inte att kalla knäböj längre. Så jag har gått ner i vikten och gör riktiga nu.

De gör du rätt i. Kvalite är viktigare än kvantitet även i byggarbanor. 8)

visst är det individuellt.
    har haft kompisar som tränat fotboll/handboll hela livet osv som inte klarat mer än 40-50kg första gången de bänkar, andra soffpotatisar som gjort runt 80kg.
    kvalitet inte kvantitet,tänk på de o träna på!

Kan varken säga att det är bra eller dåligt, beror helt på hur du tränat, hur länge du tränat osv. I ditt läge hade jag satsat först och främst på att få en bra kropp, vikten spelar inte så stor roll i början det kommer med tiden oroa dig inte :) bara fortsätt träna träna och träna så ska du se..

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.