Frågor gällande mitt schema!

Home Forums Allmänt om gymträning Frågor gällande mitt schema!

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hejsan. Jag har tränat tungt och explosivt på gymmet nu sedans oktober 2010 och vill nu komma igång med konditionen igen då jag haft dåligt med tid att kombinera gym och kondition då jag gymmade 5 dagar i veckan. Så här tänkte jag mitt schema skulle kunna se ut.

Måndag: Bröst, Tricep, Bicep
    Tisdag: Axlar, Rygg, Mage
    Onsdag: Ben, Mage
    Torsdag: Löpning
    Fredag: Löpning
    Eventuellt Söndag: Löpning

Jag har två frågar nu gällande detta. Ska jag fortsätta köra tungt då jag vill vid behålla styrkan eller skall jag köra lite lägre vikter och mer reps?

Och vet ej riktigt vart jag ska placera muskelgruppen bicep i detta schemat. :what:

Du övertränar triceps, biceps och till viss del axlar…

Samt mage

Fortsätt du med tungt och lågreps om du känner dig bekväm med det. Annars finns det ju periodisering som alternativ:)

Jag hade varierat 3-4 veckor tungt , 3-4 veckor lätt . Som Tolleson sa : periodisering…
    Sen hade jag nog skitit i biceps på ditt måndags pass ock typ lagt det på torsdagen istället, lr fredagen.

Istolig wrote:
    Du övertränar triceps, biceps och till viss del axlar…

Samt mage

Varför tror du att du vet det? Vet du exakt hur han tränar och hur han känner sig?

henrikl wrote:
    Varför tror du att du vet det? Vet du exakt hur han tränar och hur han känner sig?

Det var nog hans poäng

Eira wrote:
    Det var nog hans poäng

Att?

Att han Behöver mer info för att dra slutsatser, lite sarkasm anar vi:)

Oavsett så skulle jag iaf sprida ut styrkepassen med nån dags vila emellan. Gillar du att träna de olika muskelgrupperna som du gör så fortsätt. Annars är det alltid skönt att variera lite.

Älskar mitt schema just nu, men känner att konditionen måste förbättras. Kanske glömde att formulera att jag ej löper i närheten av gymmet.

Ett annat problem är bristningar? Hur motverkar jag dem har någon några heta tipps?

Tack för dem övriga svaren! :)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.