Frågor om lågvolym

Home Forums Allmänt om gymträning Frågor om lågvolym

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 66 total)
  • Author
    Posts
  • #688388
    Allan wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=29333&highlight=l%E4nksamling]

    Tackar, den har jag dock tittat och läst i mycket och undrade mer över ett upplägg liknande det Grandmaster skrev.
    :)

    #688389

    Med dessa uppgifter som grund kommer jag från och med idag köra styrketräning på torsdagar och måndagar och utöver det 3-4 övriga träningspass i veckan.
    Idag blir det passet med knäböj och dessa kommer att köras med maximal belastning.
    Det kan hända att jag inte vågar damma på mitt 6-8RM första gången men då vet jag åtminstone det tills nästa pass.

    Ännu en lågvolymare på forumet. :)

    #688390

    Såhär ser mitt schema ut f. o. m. idag:
    Måndag: Löpning, intervaller 500 – 1 000 meter.
    Tisdag: Vila.
    Onsdag: Militärpress, knäböj, bicepscurl med stång, vadpress.
    Torsdag: Löpning, 3 eller 5 km.
    Fredag: Vila.
    Lördag: Löpning, längre distans.
    Söndag: Bänkpress, marklyft, chins, pushdowns.

    Eftersom att löpningen prioriteras igen så får jag testa ett par veckor och se hur jag trivs med detta.
    Edit; Ovant med ett så snabbt pass med få övningar idag, men det kändes helt klart bra. :)

    #688391

    GMs upplägg ser bra ut, men KAN t.o.m. vara för mycket om man tränar riktigt hårt. Själv är jag benägen att ta i kanske lite för mycket ibland, varför jag måste köra ännu lägre volym om jag vill gaina under längre perioder..

    #688393
    Rasmus Andersson wrote:
    Såhär ser mitt schema ut f. o. m. idag:
    Måndag: Löpning, intervaller 500 – 1 000 meter.
    Tisdag: Vila.
    Onsdag: Militärpress, knäböj, bicepscurl med stång, vadpress.
    Torsdag: Löpning, 3 eller 5 km.
    Fredag: Vila.
    Lördag: Löpning, längre distans.
    Söndag: Bänkpress, marklyft, chins, pushdowns.

    Eftersom att löpningen prioriteras igen så får jag testa ett par veckor och se hur jag trivs med detta.
    Edit; Ovant med ett så snabbt pass med få övningar idag, men det kändes helt klart bra. :)

    Jag skulle ev. ta bort pushdowns och definitivt ta bort vadpressarna, speciellt om du ska löpa mycket.

    #688395

    Min ringa erfarenhet av styrketräning säger att triceps gärna släpar efter om man inte tränar den specifikt.

    #688397
    Stenne wrote:
    Fattar inte varför man kör lätta dagar och tunga dagar. Bättre att vila än att gå och köra lätt, lätt bygger inte styrka och muskler.

    Näe där slog du WS på fingrarna…:p

    #688398
    nutz wrote:
    Min ringa erfarenhet av styrketräning säger att triceps gärna släpar efter om man inte tränar den specifikt.

    Sant, men är man inte en riktig bro är det kanske inte så farligt.

    #688399
    johanww wrote:
    Sant, men är man inte en riktig bro är det kanske inte så farligt.

    Snarare, är man inte en riktig anti-bro så tycker man inte det är så farligt. ;) Märk väl att jag uttrycker det som släpar, dvs. blir underutvecklad gentemot resten av kroppen.

    #688400

    Vad fan är det ni surrar om nu då?

    Skulle det vara broish att slänga in ett set för triceps någon gång i veckan?

    #688401

    Jäpp. Tydligen inte tillräckligt hardcore. :D

    #688403

    Hur är det med magträning?
    Anses det att den får tillräckligt i knäböj och marklyft?

    #688405

    Yes. Specifik magträning bör hållas till ett minimum om du ska kunna springa åt rätt håll i löpspåret. :)

    #688407
    nutz wrote:
    Yes. Specifik magträning bör hållas till ett minimum om du ska kunna springa åt rätt håll i löpspåret. :)

    Hehe, okej. :)
    Edit; Idag ska jag vara disco och köra två set triceps.

    #688409
    nutz wrote:
    Jäpp. Tydligen inte tillräckligt hardcore. :D

    Det som börjar i kabelhissen slutar på pilatesbollen. Acceptabel tricepsträning är dips.:P

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 66 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.