Frågor om schema och träning..

Home Forums Allmänt om gymträning Frågor om schema och träning..

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Tja!
    Just nu är jag lite confused angående träningen , känner inte av så mycket skillnad !
    kanske beror på att jag deffat i nåra veckor nu , iaf , ska börja äta vanligt igen oså , tänkte också ett nytt schema!
    Men vet inte riktigt vilka ändringar jag ska göra ..
    Mitt förra schema var:
    Måndag=Bröst , rygg
    Tisdag=ben, mage
    onsdag= vila möjlig promenad,
    torsdag= Axlar och armar
    Lördag= lite blandat , kör lite blandad träning då
    Söndag=vila vila vila..

Det var det , skulle uppskatta förslag på ändringar !

Också en liten fråga ..
    en polare som hängde med till gymmet på torsdagen då jag tränade axlar o armar , då körde jag först lite rodd(uppvärmning) sedan axelpress med skivstång och efter det körde jag axelpress med hantlar
    Och sen pullups, han sa att jag inte kan träna så många övningar för en muskelgrupp då den kanske bryts ner .. blev fundersam , har han rätt eller fel?

Tack för svar !:)

Måndag: bröst, axlar
    Tisdag: vila
    Onsdag: ben, mage
    Torsdag: vila
    Fredag: biceps, triceps möjligen handleder

lyssna inte på din polare:emo-thumb

Så det är bara o köra på då ? :)

Crillissh wrote:
    Också en liten fråga ..
    en polare som hängde med till gymmet på torsdagen då jag tränade axlar o armar , då körde jag först lite rodd(uppvärmning) sedan axelpress med skivstång och efter det körde jag axelpress med hantlar
    Och sen pullups, han sa att jag inte kan träna så många övningar för en muskelgrupp då den kanske bryts ner .. blev fundersam , har han rätt eller fel?

Tack för svar !:)

För det första så har din kompis fel, 3-4 övningar för samma muskelgrupp är i normala fall ingen större fara om man tränar den 1-2 gånger i veckan. Beroende på hur många set man kör och hur nära failure man kommer så kan allt från 2 till 5 övningar vara ok. För det andra så är rodd och pull ups ryggövningar, varför har du med sådant på ett pass för axlar och armar?

Måndag: bröst, axlar, triceps men minst fokus på triceps. Tar rejält på dem när du tränar bröst och axlar.
    Fredag: biceps, rygg, möjligtvis underarmar och greppträning om man nu vill det.

Vill du tränar mer gå upp på en underkropp/överkropp split.

Matsa wrote:
    För det första så har din kompis fel, 3-4 övningar för samma muskelgrupp är i normala fall ingen större fara om man tränar den 1-2 gånger i veckan. Beroende på hur många set man kör och hur nära failure man kommer så kan allt från 2 till 5 övningar vara ok. För det andra så är rodd och pull ups ryggövningar, varför har du med sådant på ett pass för axlar och armar?

jag kör 500 m rodd som uppvärmning bara ?
    och jag menar chins bakom nacke :)!

Florin wrote:
    Måndag: bröst, axlar, triceps men minst fokus på triceps. Tar rejält på dem när du tränar bröst och axlar.
    Fredag: biceps, rygg, möjligtvis underarmar och greppträning om man nu vill det.

Vill du tränar mer gå upp på en underkropp/överkropp split.

Haha, typ exakt som jag skrev fast jag såg nu vad jag missat totalt xD. Det ska ju vara rygg, biceps och underarmar. Glömde rygg :O

Själv har jag triceps vid dom passen för att köra bröst, triceps och axlar tar sådan tid.

Crillissh wrote:
    jag kör 500 m rodd som uppvärmning bara ?
    och jag menar chins bakom nacke :)!

Jaha var det en sån roddmaskin du pratade om, det är bra uppvärmning. Bra till cardio med förövrigt, piskar så gott som hela kroppen på ett sätt som är skonsamt för lederna.

Chins bakom nacken är även det en ryggövning.

Matsa wrote:

hur menar du med failure ?
    är inte så van vid ”gymmets ordförråd”

Faliure= tills du inte orkar mera.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.