Home › Forums › Allmänt om gymträning › Frågor om schema och träning..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 november, 2010 at 16:51 #54630Anonym anvandareMember28 november, 2010 at 16:51 #138155Anonym anvandareMember
Tja!
Just nu är jag lite confused angående träningen , känner inte av så mycket skillnad !
kanske beror på att jag deffat i nåra veckor nu , iaf , ska börja äta vanligt igen oså , tänkte också ett nytt schema!
Men vet inte riktigt vilka ändringar jag ska göra ..
Mitt förra schema var:
Måndag=Bröst , rygg
Tisdag=ben, mage
onsdag= vila möjlig promenad,
torsdag= Axlar och armar
Lördag= lite blandat , kör lite blandad träning då
Söndag=vila vila vila..Det var det , skulle uppskatta förslag på ändringar !
Också en liten fråga ..
en polare som hängde med till gymmet på torsdagen då jag tränade axlar o armar , då körde jag först lite rodd(uppvärmning) sedan axelpress med skivstång och efter det körde jag axelpress med hantlar
Och sen pullups, han sa att jag inte kan träna så många övningar för en muskelgrupp då den kanske bryts ner .. blev fundersam , har han rätt eller fel?Tack för svar !
28 november, 2010 at 17:58 #138156Anonym anvandareMemberMåndag: bröst, axlar
Tisdag: vila
Onsdag: ben, mage
Torsdag: vila
Fredag: biceps, triceps möjligen handleder28 november, 2010 at 20:48 #138157Anonym anvandareMemberlyssna inte på din polare:emo-thumb
28 november, 2010 at 21:35 #138158Anonym anvandareMemberSå det är bara o köra på då ?
28 november, 2010 at 21:45 #138159Anonym anvandareMemberCrillissh wrote:Också en liten fråga ..
en polare som hängde med till gymmet på torsdagen då jag tränade axlar o armar , då körde jag först lite rodd(uppvärmning) sedan axelpress med skivstång och efter det körde jag axelpress med hantlar
Och sen pullups, han sa att jag inte kan träna så många övningar för en muskelgrupp då den kanske bryts ner .. blev fundersam , har han rätt eller fel?Tack för svar !
För det första så har din kompis fel, 3-4 övningar för samma muskelgrupp är i normala fall ingen större fara om man tränar den 1-2 gånger i veckan. Beroende på hur många set man kör och hur nära failure man kommer så kan allt från 2 till 5 övningar vara ok. För det andra så är rodd och pull ups ryggövningar, varför har du med sådant på ett pass för axlar och armar?
29 november, 2010 at 02:40 #138160Anonym anvandareMemberMåndag: bröst, axlar, triceps men minst fokus på triceps. Tar rejält på dem när du tränar bröst och axlar.
Fredag: biceps, rygg, möjligtvis underarmar och greppträning om man nu vill det.Vill du tränar mer gå upp på en underkropp/överkropp split.
29 november, 2010 at 12:02 #138161Anonym anvandareMemberMatsa wrote:För det första så har din kompis fel, 3-4 övningar för samma muskelgrupp är i normala fall ingen större fara om man tränar den 1-2 gånger i veckan. Beroende på hur många set man kör och hur nära failure man kommer så kan allt från 2 till 5 övningar vara ok. För det andra så är rodd och pull ups ryggövningar, varför har du med sådant på ett pass för axlar och armar?jag kör 500 m rodd som uppvärmning bara ?
och jag menar chins bakom nacke !29 november, 2010 at 20:17 #138162Anonym anvandareMemberFlorin wrote:Måndag: bröst, axlar, triceps men minst fokus på triceps. Tar rejält på dem när du tränar bröst och axlar.
Fredag: biceps, rygg, möjligtvis underarmar och greppträning om man nu vill det.Vill du tränar mer gå upp på en underkropp/överkropp split.
Haha, typ exakt som jag skrev fast jag såg nu vad jag missat totalt xD. Det ska ju vara rygg, biceps och underarmar. Glömde rygg
Själv har jag triceps vid dom passen för att köra bröst, triceps och axlar tar sådan tid.
29 november, 2010 at 21:43 #138163Anonym anvandareMemberCrillissh wrote:jag kör 500 m rodd som uppvärmning bara ?
och jag menar chins bakom nacke !Jaha var det en sån roddmaskin du pratade om, det är bra uppvärmning. Bra till cardio med förövrigt, piskar så gott som hela kroppen på ett sätt som är skonsamt för lederna.
Chins bakom nacken är även det en ryggövning.
6 december, 2010 at 09:45 #138164Anonym anvandareMemberMatsa wrote:För det första så har din kompis fel, 3-4 övningar för samma muskelgrupp är i normala fall ingen större fara om man tränar den 1-2 gånger i veckan. Beroende på hur många set man kör och hur nära failure man kommer så kan allt från 2 till 5 övningar vara ok. För det andra så är rodd och pull ups ryggövningar, varför har du med sådant på ett pass för axlar och armar?hur menar du med failure ?
är inte så van vid ”gymmets ordförråd”6 december, 2010 at 11:12 #138165Anonym anvandareMemberFaliure= tills du inte orkar mera.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.