Från grov till räka

Home Forums Allmänt om gymträning Från grov till räka

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjena gubba.

På detta forum har man fått många bra tips och ideer genom åren:emo-thumb

Är 34 år och har tränat seriöst i 15 år med kortare uppehåll, småskador mm. Har bra koll på kost, träning, upplägg, planering och vet vad som har fungerat för mig. Min kropp har svarat bra och jag har haft relativt lätt att lägga på mig massa och komma i form.
    Kostillskott jag kör på är proteinpulver, vitargo och kreatin.

För ca 5 månader blev jag skadad i infraspinatus med vila och rehab som följd. Tappade gnistan för träningen men försökte underhålla och träna det som kroppen klarade. Tappade en del massa under denna tid.

Nu är skadan läkt och jag har tränat ca 4 pass i veckan (basövningar o fria vikter) i 10 veckor. Men känns inte att kroppen svarar som den gjort förut och ökningar styrkemässigt eller volym blivit med dåligt resultat.
    Tidigare erfarenhet vid uppehåll på ca 3-4 veckor har man snabbt fått tillbaka trycket och bra kontakt.

Någon som kan ha tips ideer eller är det så illa att man redan får sämre resutat pga ålder.

Fridens

Bengan76 wrote:
    Tjena gubba.

På detta forum har man fått många bra tips och ideer genom åren:emo-thumb

Är 34 år och har tränat seriöst i 15 år med kortare uppehåll, småskador mm. Har bra koll på kost, träning, upplägg, planering och vet vad som har fungerat för mig. Min kropp har svarat bra och jag har haft relativt lätt att lägga på mig massa och komma i form.
    Kostillskott jag kör på är proteinpulver, vitargo och kreatin.

För ca 5 månader blev jag skadad i infraspinatus med vila och rehab som följd. Tappade gnistan för träningen men försökte underhålla och träna det som kroppen klarade. Tappade en del massa under denna tid.

Nu är skadan läkt och jag har tränat ca 4 pass i veckan (basövningar o fria vikter) i 10 veckor. Men känns inte att kroppen svarar som den gjort förut och ökningar styrkemässigt eller volym blivit med dåligt resultat.
    Tidigare erfarenhet vid uppehåll på ca 3-4 veckor har man snabbt fått tillbaka trycket och bra kontakt.

Någon som kan ha tips ideer eller är det så illa att man redan får sämre resutat pga ålder.

Fridens

Du har inte lagt på dig vikt så att det som räckte för dig förut, är för lite nu? :D Jag tror dock du vet bättre än mig inom detta område.

Jag har ju hört att man har lättare att lägga på sig massa under puberteten, men eftersom att det inte var så längesedan du tränar, så beror det antagligen inte på det :).

Har inget mer att tillföra, lycka till.

34 är ingen ålder i styrketräning/bb sammanhang.

Kämpa på, träna hårt, ät bra, sov bra så kommer du snart att studsa tillbaka. Självklart tar det längre att komma tillbaka efter ett halvårs rehab duttande eller längre än 4 veckors semester.

Är själv 37 och drog på mig en rejäl ryggskada för 5-6 år sedan på gymmet, tog nästan 2.5 år innan jag kunde börja träna på riktigt, i mina ögon, och det är inte förän nu som jag tycker att jag börjat närma mig formen för 5-6 år sedan. Självklart finns det dom som kan göra comeback mycket fortare än så.. Men, kontentan är att du kommer självklart att komma tillbaka i gammal god form om du tränar lika målmedvetet och hårt som tidigare.

Sedan så är det självklart som så att desto äldre vi blir så blir träningen och vår fysiska form mer och mer påverkad av hur ohälsosamt/träningsfrämjande vi lever eller inte. Men 34 är verkligen ingen ålder att oroa sig över.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.