- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Fria vikter teknik
Är det någon som känner till någon hemsida eller något liknande som förklarar olika tekniker med hantlar ? En bok skulle inte heller vara fel.
Youtube?
Kan vara värt o checka in [http://www.exrx.net/Lists/Directory.html]. Finns en del matnyttigt där
Google och youtuba.
Finns ett tips jag vill ge till alla som tränar någon form av styrketräning. Du ser en massa bilder/videos på ”how to’s”, men när du genomför en övning, tänk på ”vilken muskel är det jag vill träna?”
Vänj dig vid en övning med lättare vikter som du utan problem kontrollerar, se till att hitta tekniken och muskelkontakten. Det tog mig t.ex 2år innan jag verkligen hittade bröstet i bänkpressen, visst aktiverade jag bröstet med min inkorrekta teknik, men jag la det mesta av jobbet i axlarna istället för i bröstet. Lära av erfarenhet, så tipset, börja lugnt, hitta muskeln som ska jobba, spelar ingen roll om du kör 50reps första gången, bara du fokuserar på att hitta rätt Med rätt teknik får du också resultat snabbare, och det är ju inte fel
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY