Friskis och svettis gym

Home Forums Allmänt om gymträning Friskis och svettis gym

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #667555

    Friskis i höganäs är helt okej också! =)

    5 stänger och hantlar upp till 50kg. En smithmaskin och några fasta stänger på vikter ifrån 10-35kg. Är bra för dom pengarna dock tråkig personal som säger att det ska vara ett gym för alla men det är mest för pensionärerna och dom som inte vill bygga något. Dom vill helst inte ha några byggare då det sammanknippas med doping osv.

    Annars så! =)

    mvh

    #667556

    Friskis i Falun, knappast hardcore-gym :P 39,9 hantlar som max, EN bred stång och några ez..

    #667557

    Härligt med alla svar! :)
    Det verkar vara en ganska bra kvalitet på gymmen överlag
    så man måste ditt och kolla en sväng i alla fall.
    Tack för svaren än en gång! :up:

    Btw! det var en sån här ställning jag efterlyste.

    #667558

    Vad jag har hört så kommer de (här i övik) ha hantlar upp till 40kg. Men om det var många som ville ha större så lät det som de kunde fixa det.
    Årskortet var jäkligt billigt, 2050kr om jag inte minns fel…

    #667559
    totteman wrote:
    Vad jag har hört så kommer de (här i övik) ha hantlar upp till 40kg. Men om det var många som ville ha större så lät det som de kunde fixa det.
    Årskortet var jäkligt billigt, 2050kr om jag inte minns fel…

    1500:- här i Falun :D Iof är det för att jag är under 20, 1900:- annars :) billigt är det!

    #667560

    Flessa> Kul med en till från Kungälv. :)

    #667561

    Friskis ute i Ytterby.

    #667562

    Tränar på två friskis gym.
    Det i Karlskrona är komplett och enligt flera det bästa gymet i staden.:emo-thumb
    Vad gäller Borås så har den lokala ledningen bestämt att inte ha några höga ställningar för skivstång (m.a.o inga benböj,snedbänk,axelpress,chins mm) för att citat; `inte locka till sig fel folk´!!!.:nono:
    Så kvaliten på friskis gymen är enligt min uppfattning ytterst varierande.

    #667563
    Nils Holgersson wrote:
    Tränar på två friskis gym.
    Det i Karlskrona är komplett och enligt flera det bästa gymet i staden.:emo-thumb
    Vad gäller Borås så har den lokala ledningen bestämt att inte ha några höga ställningar för skivstång (m.a.o inga benböj,snedbänk,axelpress,chins mm) för att citat; `inte locka till sig fel folk´!!!.:nono:
    Så kvaliten på friskis gymen är enligt min uppfattning ytterst varierande.

    Detta hade jag ingen aning om. Har iofs bara tränat där en mindre tid. Jag körde stående axelpress förra veckan. Ajabaja

    #667564

    Var idag och testade det nyöppnade friskiset Lindhagen här på kungsholmen. Vilken jävla besvikelse.
    4 Skivstänger, 1 Z-stång. ingen rak smith men en lutad, ingen riktig bänkställning eller böjställning men en ”kombinerad sådan” som jag först misstog för en rak smith.

    För den som gillar vajjrar fanns det 30 maskiner på golvet för träning av fotbollssparkar osv, förutom kabel-rodden och den klassiska pulldownen.

    Det första jag reagerade på dock när jag gick runt var att de inte hadde några fria vikter, alls. 4st 20kg, 2st 15kg, 4st 10kg, 2st 5kg och sen massor av små…. Fixerade stänger fanns ändast upp till 20kg… Så ja att träna där lär ju aldrig ske, dessvärre. Tokigt då det ligger så bra till för mig.

    Jag pratade med receptionen och påpekade detta med vikterna, och de sa att de skulle få in fler men det med ställningar osv finns det ju inte rum för.

    Diss på F&S Lindhagen alltså, och jag trodde Fridhemsplan var den sämsta bland dem. :'(

    Ah glömde såklart nämna det roliga.. 8 löpband, 4 crosstrainers och 2 cyklar var igång hela tiden. Detta motsvarade 2/3 av alla i lokalen. Riktar in sig på ”fitness” mer än bodybuilding såklart men är fan kul att se folk fördriva sina träningspass på bandet :D

    #667565

    Vad är en lutad smith?

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.