Frontsquat VS knäböj

Home Forums Allmänt om gymträning Frontsquat VS knäböj

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #546136

    Varfør dyker alltid lassa på mer vikt upp? 6 reps ær væl 6 reps oavsett vikt och val av stång bakom eller framfør? Så øverbelastning sker væl på bægge sætt, eller hur. Front bøj ær ganska jobbig och obekvæm tills du ær van men då många ær så stela som de ær så kan den med førdel køras framfør vanlig bøj och givetvis ge samma resultat. Som sagt, 6 tunga reps ær 6 tunga reps oavsett om vikten ær 70 kilo på front eller 130 på vanlig. Så slipper du kanske jætterøven om du har dålig teknik på vanliga bøj

    #546137
    Jk32 wrote:
    Varfør dyker alltid lassa på mer vikt upp? 6 reps ær væl 6 reps oavsett vikt och val av stång bakom eller framfør? Så øverbelastning sker væl på bægge sætt, eller hur. Front bøj ær ganska jobbig och obekvæm tills du ær van men då många ær så stela som de ær så kan den med førdel køras framfør vanlig bøj och givetvis ge samma resultat. Som sagt, 6 tunga reps ær 6 tunga reps oavsett om vikten ær 70 kilo på front eller 130 på vanlig. Så slipper du kanske jætterøven om du har dålig teknik på vanliga bøj

    sätter mitt livs första och kanske enda +1, på detta inlägg :up:

    #546138

    De enda negativa med frontböj är att de gör ont i handleder/fingrar i början om du kör OL grepp.

    Annars tkr jag man kan gå ned till fulldjup mkt lättare i frontböj än knäböj. Jag kan även stå smalare med fötterna i frontböj och får därför mycket bättre belastning på framsida lår. Det gäller att vara rörlig i axlar, rumpa, lår och vader för att kunna utföra frontböj korrekt.

    Men det gäller att ge övningen nån månad innan man får till greppet och tekniken ordentligt.

    #546139

    Det är mycket lättare att köra strikt med frontböj. Du kan inte på något sätt fuska utan har inget anat val än att göra rätt rörelse eller så kommer du att skada dig seriöst.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.