Funderar på att ändra tränings schema?

Home Forums Allmänt om gymträning Funderar på att ändra tränings schema?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Har kört på mitt gamla nu ett bra tag och fundera på att lägga till en till tränings dag. Kan inte träna onsdagar för jag har ingen tid då. Vad tror ni om dettta schema???

Måndag: Bröst, Triceps

Tisdag: Ben, Vikrygg

Onsdag: Vila

Torsdag: Axlar

Fredag: Rygg, Mage

Lördag: Biceps, Underarmar

Mvh Påven.

Du glömde ju en dag ;) men jag antar du vilar då också

Japp s

Jag skulle aldrig köra biceps dagen efter rygg, men fungerar det för dig så kör på det.

Jag hade k

Hm okej.. Jag f

Vad är målet med träningen? Bygga muskler? Deffa? Träna styrka för sport/idrott?

I vilket fall som helst skulle jag aldrig rekommendera något mer än 2-split eller eventuellt 3-split beroende på dina mål. Att dela upp kroppen som du gjort ovan kommer inte ge dig mycket om du inte har samma förutsättningar och hjälpmedel som en proffsbyggare – vilket jag tvivlar starkt på.

Mitt m

Påven wrote:
    Hm okej.. Jag får kanske titta över detta en gång till då.
    Men det gör väll inget att köra biceps dagen efter rygg??

Mvh Påven.

Därför att biceps belastas hårt vid ett ryggpass vilket gör att dina biceps inte kommer vara ”fit for fight” dan efter. jag skulle heller aldrig lägga ett tungt tricepspass efter en dag jag kört bänk av samma anledning.

Joachim Bartoll wrote:
    Vad är målet med träningen? Bygga muskler? Deffa? Träna styrka för sport/idrott?

I vilket fall som helst skulle jag aldrig rekommendera något mer än 2-split eller eventuellt 3-split beroende på dina mål. Att dela upp kroppen som du gjort ovan kommer inte ge dig mycket om du inte har samma förutsättningar och hjälpmedel som en proffsbyggare – vilket jag tvivlar starkt på.

Vad menar du med ”förutsättningar och hjälpmedel som en proffsbyggare”?

På dig låter det som om du kör enligt ovanstående eller liknade schema så kan de lika gärna sluta träna… Om du inta har ”förutsättningar och hjälpmedel som en proffsbyggare” vill säga!

Jaja okej. ska f

Detta schema funkar bäst för mej, har testat alla under nästa 20år

mån. bröst,biceps

tis. ben

ons.vila

tors.rygg,vader

fre. axlar,triceps

helg vila,smyger in mage när de passar.

tanken i detta upplägg e att hålla isär
    rygg från biceps,bröst från axlar,å även ben från rygg pga. de e stora muskelgrupper,de kan va jobbigt å köra rygg med slitna ben,kan därför även ibland byta å köra rygg på fredag(axlar tri. tors.), om jag tex. ska köra marklyft,jag vill inte köra knäböj å mark dagen efter varann:emo-thumb

Ja det där såg ju inte dumt ut.. Får testa det.. Mvh Påven.

nicke biff wrote:
    Detta schema funkar bäst för mej, har testat alla under nästa 20år

mån. bröst,biceps

tis. ben

ons.vila

tors.rygg,vader

fre. axlar,triceps

helg vila,smyger in mage när de passar.

tanken i detta upplägg e att hålla isär
    rygg från biceps,bröst från axlar,å även ben från rygg pga. de e stora muskelgrupper,de kan va jobbigt å köra rygg med slitna ben,kan därför även ibland byta å köra rygg på fredag(axlar tri. tors.), om jag tex. ska köra marklyft,jag vill inte köra knäböj å mark dagen efter varann:emo-thumb

Woohoo, detta måste jag testa. Rygg och vader samma dag! Det blir ju som julafton en gång i veckan!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.