Fundering kring pushdown

Home Forums Allmänt om gymträning Fundering kring pushdown

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author

Fick bara en tanke idag när jag körde triceps med pushdown som första övning. Nu körde jag smalt med ett /- liknande handtag fast med planare vinklar, anyway!,
    -tänker ni på hur ni har handlederna genom utförandet av övningen?
    -kan resultatet påverkas i större grad beroende på vilken position handlederna befinner sig i genom övningen?

Personligen har jag mina handleder vinklade genom hela övningen (dvs inte rakt, som en rak linje mellan underarm och hand) och kör övningen så tungt som möjligt med armarna in till kroppen osv, ja ni vet. Det fungerar bra för mig, men om man får bättre resultat av något annat så är det intressant att veta…
    (Frågan är riktad till er som kör lite tyngre vikter, mot ska vi säga…60+kg?)

Ganska smalt och dorsalflexererade handleder. (eller hur Arne?! :nerd: )

Well det var så man gjort, så det var ju rätt…ibland blir man lite fundersam och tänker för mycket ^_^

Hur du håller händerna vinklade påverkar inte triceps.
    Dorsalflekterade handleder i slutet av rörelsen.

Alm wrote:
    Fick bara en tanke idag när jag körde triceps med pushdown som första övning. Nu körde jag smalt med ett /- liknande handtag fast med planare vinklar, anyway!,
    -tänker ni på hur ni har handlederna genom utförandet av övningen?
    -kan resultatet påverkas i större grad beroende på vilken position handlederna befinner sig i genom övningen?

Personligen har jag mina handleder vinklade genom hela övningen (dvs inte rakt, som en rak linje mellan underarm och hand) och kör övningen så tungt som möjligt med armarna in till kroppen osv, ja ni vet. Det fungerar bra för mig, men om man får bättre resultat av något annat så är det intressant att veta…
    (Frågan är riktad till er som kör lite tyngre vikter, mot ska vi säga…60+kg?)

Intressant fråga !! Själv kör jag tunga puchdowns 90+ :up: med ett handtag som ser ut som ett M , på så vis har jag hadlederna raka och kommer djupare vilket i sin tur utgör att jag får ett bättre sträck i tricc.
    Jag tycker nog att vinkeln på handlederna vissa ggr utgör differanser .

Roine Eriksson wrote:
    Intressant fråga !! Själv kör jag tunga puchdowns 90+ :up: med ett handtag som ser ut som ett M , på så vis har jag hadlederna raka och kommer djupare vilket i sin tur utgör att jag får ett bättre sträck i tricc.
    Jag tycker nog att vinkeln på handlederna vissa ggr utgör differanser .

ja jag ligger o reppar på 85 med ett hantag som är sluttande typ, men som ett M :-D? hur då, menar du att typ…att du håller handflatorna mot varandra när du trycker neråt ? Om det är så du menar, så tycker jag också att du borde komma ”djupare” dvs få armen rakare i bottenläget och därför sträcka ut mer, men tydligen spelar det ingen roll ^-^

Alm wrote:
    ja jag ligger o reppar på 85 med ett hantag som är sluttande typ, men som ett M :-D? hur då, menar du att typ…att du håller handflatorna mot varandra när du trycker neråt ? Om det är så du menar, så tycker jag också att du borde komma ”djupare” dvs få armen rakare i bottenläget och därför sträcka ut mer, men tydligen spelar det ingen roll ^-^

Som jag sa så verkar det som det som ger juste pump ena gången inte gör det andra gånger,,, ombyte förnöjer .
    Ja du hade rätt handflatorna blir ju mot varandra liksom ,,otroligt skönt handtag att köra tric på :up: Men jag tror att omväxlingen är av större vikt en vad man kke tror.
    Kul att det går bra för dig iaf ,reppa på 80+ e ju jädrigt strongt:worship:

jag tar 110+ i enarmspushdown med omväntgrepp :bb2:

Psirus wrote:

dat was supa-heavy! (c) ronnie

Psirus wrote:

jag tar mer….

Jorgen wrote:
    Hur du håller händerna vinklade påverkar inte triceps.
    Dorsalflekterade handleder i slutet av rörelsen.

Helt riktigt, men jag har f.n inte 100 koll på om det finns underarmsmuskler som påverar både armbågsleden och handleden. Genom att koppla ur sådana synergister på distala sidan av armbågsleden kan det tänkas att man får en större isolation av triceps om detta är vad man eftersträvar.

Micke A wrote:
    Helt riktigt, men jag har f.n inte 100 koll på om det finns underarmsmuskler som påverar både armbågsleden och handleden. Genom att koppla ur sådana synergister på distala sidan av armbågsleden kan det tänkas att man får en större isolation av triceps om detta är vad man eftersträvar.

Nej, det gör det inte…

Psirus wrote:

I pounds då antar jag?

Jag skulle rekommendera en helt rak st

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.