- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Funderingar kring träning efter natt arbete
Hej har väl tränat i 2 år nu ungefär och nu så försöker ja komma igång igen för att komma i form har väl inga problem att dra å träna så för ja tycker det är kul och gör de oftast med kompisar men jag jobbar på järnvägen så ibland blir de nätter och under nätterna är det alltid hårt arbete som gäller oftast 11-timmars pass där man kör hela tiden och anväder alla muskler. Det känns inte riktigt som ja kan sticka till gymmet o köra så jag är helt slut i axlar lr armarna då. Undrar om ni har några tips ska ja köra lite lättare pass då när ja jobbar nätter så ja inte kör slut på mig eller vad tycker ni? Undrar också hur länge ni tycker ja ska sova ungefär jobbar 19.00-06.00 ? hade varit tacksam för några bra svr från folk som vet lr kanske är i samma situation tack på förhand
Hur ofta jobbar du natt? Sen så brukar man säga (iaf vad skolan lär ut) att man ska sova iaf 8 timmar per natt. Jag själv tror/tycker att det är mer individuellt. Dagar där jag inte behöver vakna till något larm så sover jag i snitt 10 timmar
är rätt så olika de beror på vad vi har för jobb ibland inte mkt alls men just nu så kommer de va rätt så mkt i några månader iallfall
jobbar själv natt och det som funkat bäst är att alltid sova först och träna varannan dag. känner att återhämtningen blir sämre av att sova på dagarna
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY