Funkar följande träningsschema?

Home Forums Allmänt om gymträning Funkar följande träningsschema?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!
    Har tränat till och från och har nu tänkt satsa på att bli mer fit/få mer definierade muskler.
    Väger i nuläget ca. 59 kg och är 173 cm lång.
    Skulle vara tacksam för kommentarer/tips på ev. förändring samt vad ni anser om följande träningsschema:

Dag 1
    Morgonpowerwalk 45-60 min
    Crossfit 60 min

Dag 2
    Gymträning ca 45 min:
    Axlar: 1. axelpress (hantlar), 2. hantellyft åt sidan (hantlar), 3. axellyft med viktskiva, 4. drag till hakan (skivstång)
    Vader: 1. liggande vadpress (maskin), 2. enbenståhävning (hantel), 3. sittande vadpress.

Dag 3
    Crossfit 60 min

Dag 4

Dag 5
    Gymträning ca 45-60 min:
    Armar: 1. stående hantelcurls, 2. bicepscurls (skivstång), 3. dips, 4. tricepspress (maskin)
    Mage: 1. Sidoböj (hantel), 2. benlyft på bänk/ställning, 3. Situps pilatesboll
    Framsida lår: 1. Benpress (maskin), 2. sittande benspark (maskin)

Dag 6
    Gymträning ca 45-60 min:
    Rygg: 1. sittande rodd, 2. enarmsrodd (hantel), 3. rygglyft, 4. latsdrag
    Mage: 1. sidoböj (hantel), 2. benlyft på bänk/ställning, 3. situps pilatesboll
    Rumpa/Baksida lår: 1. lårcurl (maskin), 2. good mornings, 3. rumplyft, 4. squats

Dag 7

Hälsn Madde :)

Hejsan, inget marklyft? :) är ju en grym övning för både ben rumpa rygg och mage.
    Tycker du lägger ner väldigt mycket tid på din mage, är det verkligen nödvändigt? Magen tränas bra genom andra helkroppsövningar.

Good mornings är väl primärt en övning för den raka ryggmuskeln (Erector Spinae) annars är ju utfall grymt för rumpa.

Jag tycker du ska lägga till en övning för rotatorkuffen i början av axelpassen.

Du tränar inte bröst i några övningar, om man nu inte räknar med dips. Kanske kan du byta ett av dina magpass mot ett bröstpass?

Men det verkar ju som att du har en tydlig bild om hur du vill träna, även fast jag inte skulle lägga upp mina pass på det viset, så ska man ju köra på ett sätt som man trivs med. Lycka till med träningen!

Tack för svaret och bra tips! Lägger nog in lite marklyft och utfall med :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.