Gammal tjockis behöver eran hjälp

Home Forums Allmänt om gymträning Gammal tjockis behöver eran hjälp

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej mit namn är Lasse jag är 52 år och lider av övervickt och
    2-diabetes så man kan lätt säja att jag är inte lika ung och fräsch som jag tror ni är.
    min kondition har aldrig varit värre och har inga erfarenheter av träning och mina matvanor är rena skämtet.
    men måste göra något åt problemet innan det blir försent.
    Det första jag tänkte göra är att är att skapa ett ett träningsprogram för 4 veckor och jag behöver eran hjälp och tips.

jag behöver tips om styrkeövningar,rörlighetsträning,konditions och uthållighetsträning. som passar en gubbe som mig

Är tack sam för alla tips!
    :up:

Hade jag varit du hade jag nog satsat på att ta reda på det gymet på din lokala ort som skulle kunna hjälpa dig med alla dessa saker. För mig låter det mer som om du skulle vilja komam igång med att äta rätt för att må bättr och att börja träna för att underhålla kroppen.
    Jag föreslår :

– Hör dig för om olika gym på orten, gärna här, finns säkert bra tips bland användarna, t.ex. använd den här tråden.
    – Använd dig av någon som kan hjälpa dig med kosten osv, dvs prata med någon person in-real-life, sen kan du få tips och stor information om hur du kan äta för att må bättre och få resultat av träningen på detta forumet.
    – Hitta en träningsmetod som passar dig bäst

Om du kan säga vart du bor finns det säkert någon här som tränar på orten som kan guida dig med gym, och på gymet finns det privata tränare som kan hjälpa dig med kost osv..sen rullar det på :-). Lycka till.

Jag tror dessutom att kraftigt överviktiga, och personer som inte är riktigt friska, ska göra ett läkarebesök innan de sätter igång med större förändringar.

ja tack för svaret mm ni har rätt det må jag göra ;)
    som tack så om ni någon gång åker buss till enberga så bjuder jag på buss resan. jag kör som en gud

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.