Går upp i vikt segt

Home Forums Allmänt om gymträning Går upp i vikt segt

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Som rubriken lyder jag går upp i vikt väldigt sakta. Jag har extremt lite fett på kroppen men hyffsat mycket muskler har jag. Jag märker att jag blir starkare och att mina armar/bröst/ben/rygg/axlar har blivit större än innan.Men fett har jag inte gått upp något it. Och inte vikt heller typ, Så nu undrar jag om det tar tid att gå upp i vikt även om man ligger på i träningen med resultat.

Går du upp i vikt men att du inte lägger på dig fett är inget att klaga över.

Nej nej jag klagar inte. Men det går sakta, även fast jag har fått resultat.Går det segt att gå upp i vikt av att man lägger på sig muskler bara ?

Oja om du bara lägger på dig muskelmassa går de mycket segare än om du lägger på dig fett.

lillen1994 wrote:
    Nej nej jag klagar inte. Men det går sakta, även fast jag har fått resultat.Går det segt att gå upp i vikt av att man lägger på sig muskler bara ?

Självklart går det långsamt ifall de bara är muskler du lägger på dig! ;)
    Bara o äta mer! vanligt svar men så är de.

lillen1994 wrote:
    Som rubriken lyder jag går upp i vikt väldigt sakta. Jag har extremt lite fett på kroppen men hyffsat mycket muskler har jag. Jag märker att jag blir starkare och att mina armar/bröst/ben/rygg/axlar har blivit större än innan.Men fett har jag inte gått upp något it. Och inte vikt heller typ, Så nu undrar jag om det tar tid att gå upp i vikt även om man ligger på i träningen med resultat.

Alltså du har gått upp sakta, men inte i vikt? I luft?
    Dra inte på dig massa onödigt fett som du sedan måste ta bort, bättre sakta men säkert! Sikta på 0.5-1kg/månad i uppgång.

jag menade mer att dem musklerna jag lägger på mig ser ut att väga mycket mer än vad jag går upp i vikt ;) om du fattar vad jag menar,

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.