Home › Forums › Allmänt om gymträning › Godkänt träningsschema?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 december, 2011 at 21:19 #51292Anonym anvandareMember28 december, 2011 at 21:19 #123804Anonym anvandareMember
Hej, detta blir min första tråd här på forumet så är inte säker om jag valt rätt del av forumet.
Nu till min fråga, är detta ett bra träningsschema eller bör jag ändra något eller kanske lägga till något? Är oerhört tacksam för svar, och försöker svara så fort som möjligt om det är något som är oklart eller om ni har några frågor.
Måndag – Biceps & Bröst
Bänkpress
Bicepcurls med hantlar
Bänkpress i maskin
Hammercurls
Flyes (i maskin)
Bicepcurls i maskinTisdag – Ben
Benböj
Vadpress sittandes i maskin
Benpress i maskin
Vadpress i benpress-maskin
Inre lår i maskin
Bencurls i maskinOnsdag – Mage
Benlyft
Crunches med kabel
Ab Coaster
Situps på boll
Crunches i maskinTorsdag – Rygg
Marklyft
Nedre rygg i maskin
Rodd i maskin
Lats i maskin
”Vertikal rodd” i maskinFredag – Ben
Benböj
”Vadresningar” sittandes i maskin
Benpress i maskin
”Vadresningar” i benpress-maskin
Inre lår i maskin
Bencurls i maskinLördag – Triceps & Axlar
Tricepcurls liggandes med stång
Axelpress sittandes med hantlar
”Kabelneddragningar” (för triceps)
Axelpress i maskin
”Kabeldragningar” ståendes (för triceps)
Inverterade/omvända flyes i maskin
Söndag – Vila28 december, 2011 at 22:05 #123805Anonym anvandareMemberVarför kör du ben 2 gånger per vecka men inte de andra muskelgrupperna? Ett frekvensprogram skulle vara bättre eftersom att musklerna bara behöver cirka 48h vila.
28 december, 2011 at 23:25 #123806Anonym anvandareMemberNickster wrote:Varför kör du ben 2 gånger per vecka men inte de andra muskelgrupperna? Ett frekvensprogram skulle vara bättre eftersom att musklerna bara behöver cirka 48h vila.Jag kör ben två gånger per vecka för att en gång per vecka känns för lite, då benen klarar av mer påfrestning, och de andra muskelgrupperna kör jag endast en gång per vecka för att de har mycket större påfrestning på t.ex. underarmarna, eftersom ett rygg- eller magpass även innehåller mycket påfrestning för armarna, och de måste få vila nog så jag inte drabbas av överansträngning och får inflammation. Rätta mig om jag har fel, men det är vad jag har fått veta iallafall.
Angående ett frekvensprogram så vet jag inte riktigt vad det är och om det är bättre eller inte, så du får gärna upplysa mig om det.
29 december, 2011 at 07:57 #123807Anonym anvandareMember[http://forum.body.se/showthread.php?t=160316]
sedan skriver du 0 om hur många set etc du kör…
frekvensprogram = pass med endast ett fåtal basövningar men man kör dem ofta, typiskt var 3e dag.
29 december, 2011 at 12:38 #123808Anonym anvandareMembermysglenn wrote:[http://forum.body.se/showthread.php?t=160316]sedan skriver du 0 om hur många set etc du kör…
frekvensprogram = pass med endast ett fåtal basövningar men man kör dem ofta, typiskt var 3e dag.
Jag kör 3 set och med vikter så jag klarar 6-10 reps.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.