- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Gröngölingen med 100 frågor
Detta med gym är helt främmande för mig. Jag har varit aktiv i många år och har jobbat i ladugård och ridit så gott om grundmuskler har jag i benen iaf. Däremot har jag en reumatisk sjukdom som hindrat mig från rörelse och har då tappat väldigt mycket och det i sig har bidragit till att jag har mer smärta än jag borde, får lättare inflammationer och är väldigt svag. Nu har jag precis börjat komma tillbaka efter en graviditet och har klartecken från sjukgymnast och reumatolog att börja på gym för att stärka kroppen och jobba bort gravidkilon som tynger på min försvagade kropp.
Jag väger nu 70 kg och ska ner till ca 55-58 kg, ingen bodybuilder satsning alltså. Jag äter redan bra och har gått på herbalife en tid och nu satsar jag på hälsosam och näringsrik mat och tillsätter kolhydrater allt eftersom jag rör på mig. Jag promenerar två ggr om dagen 1-1,5 timme varje prom och kör TABATA så ofta jag hinner.
Hur som helst så ska jag nu köra igång på allvar men har ingen aning om var jag ska börja. Helkroppsträning? Kondition? Endast maskiner i början? fria vikter? Hur ofta? Hur länge? Hur mycket? Hur ska jag äta i samband med träningen?
Dont’s and do’s?
Jag behöver verkligen alla tips jag kan få för att få detta rätt. Nu måste jag få komma tillbaka till en stark och snygg kropp , det är allt eller inget som gäller så bring it on!!
Hejsan, kan du inte ställa den frågan till din sjukgymnast? Du ska nog inte ta för mycket råd från någon som inte vet hur din sjukdomsbild ser ut.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY