Home › Forums › Allmänt om gymträning › Grym Bröstmetod ¨21’s¨ för att stimulera ny muskeltillväxt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 september, 2013 at 13:44 #1079031Anonym anvandareMember
21an är en bra övning, alla har sina egna åsikter .
19 september, 2013 at 17:03 #1079032Anonym anvandareMemberDu behöver inte oroa dig för slöseri med tid. Det har jag gott om.
Men förhoppningsvis så kanske folk inte hoppar på den ”grymma bröstmetoden” 21:an utan ägnar sig åt träningssätt som faktiskt fungerar bra.
19 september, 2013 at 17:12 #1079033Anonym anvandareMemberJosephHardo wrote:21an är en bra övning, alla har sina egna åsikter .Det är ingen övning, det är ett sätt att utföra ett set på.
Åsikter kan man ha, men fakta är alltid bättre.
Quote:Repetition Range: Type I, Type IIA, Type IIB, Strength Gains1-2 repetitions: Very Low, Low, Low, Excellent
3-5 repetitions: Very Low, Low, Decent to Good, Excellent
6-8 repetitions: Very Low, Good, Excellent, Good
9-12 repetitions: Low, Excellent, Very Good, Good Within Rep R.
13-15 repetitions: Decent, Very Good, Decent to Good, Endurance
16-25 repetitions: Very Good, Diminishing, Low, Endurance21 reps hamnar i den nedre delen av skalan, och vilken typ av muskelfibrer vill man träna på gymmet?
20 september, 2013 at 11:04 #1079039Anonym anvandareMemberType IIB, Strength Gains!!!!!!!!!!
20 september, 2013 at 11:08 #1079040Anonym anvandareMember20 september, 2013 at 17:00 #1079044Anonym anvandareMemberJosephHardo wrote:Kan du svara på några frågor jag har då kanske, se det fetstilta?
Quote:Using 21’s is a great way to generate additional intensity in your workout, not to mention breaking up the monotony of a training routine. Because 21’s force you to work at the opposite ends of the range of motion on each exercise, it will improve stimulation of the target muscle.2. Something that I have found over time is that there are many people who do not use the full range of motion during an exercise. 21’s are a great exercise to get you acquainted with training over the full range of motion. In my opinion, 3. 21’s work best for arms and legs.
1. På vilket sätt förbättrar metoden stimuleringen av vald muskel?
2. Man bör naturligtvis använda sig av full ROM, något som Lee här verkar tycka, varför skall man då göra 14 av 21 reps utan full ROM?
3. Här sägs metoden vara bäst för arm och benträning, du påstår att den är grym för bröstträning. Varför?
Sen får du gärna svara på min fråga ang vilken typ av muskelfibrer man gärna vill komma åt när man styrketränar.
20 september, 2013 at 17:06 #1079046Anonym anvandareMemberJag sa att den var grym men inte bäst, gubben.. Har du frågor så kan du fråga till den som skrev den, Lee Labrada alltså men som du ser, den är inte så dålig som du tror… Dock ska man bara köra denna metod Max 2 ggr i månaden… Inte helatiden
20 september, 2013 at 17:12 #1079047Anonym anvandareMemberJosephHardo wrote:Jag sa att den var grym men inte bäst, gubben.. Har du frågor så kan du fråga till den som skrev den, Lee Labrada alltså men som du ser, den är inte så dålig som du tror… Dock ska man bara köra denna metod Max 2 ggr i månaden… Inte helatidenDu kan inte svara på en enda av mina frågor alltså?
Internet är fullt av ”fakta” om alla möjliga konstiga saker, bara för att det står där betyder det inte att det är sant.Varför skall man bara köra så max två gånger i månaden? Om den är grym så borde man väl göra så oftare för att få bättre utveckling?
Och återigen, vilken typ av muskelfibrer man gärna vill komma åt när man styrketränar?
20 september, 2013 at 17:53 #1079048Anonym anvandareMemberVilken typ: Fast twitching..
Varför Max 2 ggr: det står i artikeln , läs så får du svaret.Bodybuilding.com … E det en trovärdig källa med fakta då? http://www.bodybuilding.com/fun/hit-on-21s.html
20 september, 2013 at 18:58 #1079049Anonym anvandareMemberJosephHardo wrote:Vilken typ: Fast twitching..
Varför Max 2 ggr: det står i artikeln , läs så får du svaret.Bodybuilding.com … E det en trovärdig källa med fakta då? http://www.bodybuilding.com/fun/hit-on-21s.html
Fast twitching? Du menar typ IIA och typ IIB antar jag? Dom muskelfibrer som man kommer åt sämst med högrepsträning.
Du tänker på:
Quote:Use 21’s only once or twice a month to jazz up your workouts.Som tur är behöver jag inte jazza upp min träning, men det är säker superkul.
Increased Endurance Uthållighet är ju bra, om man nu behöver det. Vill man bygga muskler är det som sagt typ IIA och typ IIB man försöker träffa, och då är 21 reps för mycket.
Muscle Confusion Tja, det funkar ju som sagt inte att ”förvirra” muskler. Mer träningsvärk brukar man få om man gör något annat än det vanliga, men träningsvärk är som bekant inte lika med muskeltillväxt. Något många nybörjare tror,
Newbie-Friendly Här har vi nog anledningen till att du gillar det. Det är nybörjarvänligt.
Time Saving Hur nu 21 reps kan ta kortare tid än säg 8-12 kan man undra.
Jag förstår att du inte kan ge dig, och det är helt ok. Man skall stå upp för det man tror på och prova saker är aldrig fel.
Däremot är det inte fel att ta till sig fakta och kanske ibland lyssna på dom som tränat ett tag.
För jag kan garantera dig att dom misstagen du gör nu, dom har jag redan gjort.Lite kuriosa, jag har sett folk som kör hundrareppare för armarna och dom har varit helt övertygade om att det är det bästa som finns för att få armarna att växa (det är det naturligtvis inte).
20 september, 2013 at 19:02 #1079050Anonym anvandareMemberFörlåt jorgen, kanske borde lyssna på dig.. hur länge har du tränat?
20 september, 2013 at 19:10 #1079051Anonym anvandareMemberJosephHardo wrote:Förlåt jorgen, kanske borde lyssna på dig.. hur länge har du tränat?Jag har tränat sen 1996.
Har varit domare i bodybuilding sen 2003 och internationell domare sen i år.20 september, 2013 at 19:16 #1079052Anonym anvandareMemberDet är fan bra ju!! Har du tävlat nångång då?
20 september, 2013 at 19:19 #1079053Anonym anvandareMemberNej, det är jag för lat för. Jag nöjer mig med att vara bakom kulisserna eller framför scenen.
Det finns dom som sköter att vara på scenen så mycket bättre än vad jag skulle klara av.20 september, 2013 at 19:21 #1079054Anonym anvandareMemberNice, att döma är säkert kul också
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.