- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Gym 14 år
Hej,
Jag är en kille på 14 år som vill börja träna. Vad borde jag tänka på?
Jag är 152 cm lång och väger 50 kg.
Har ni några råd och tips får ni gärna dela med er av dem!
//Hugo
Finns otroligt mycket råd och tips att ge, skriv istället en konkret fråga så är det lättare att få svar!
Jag är en kille på 14 år som vill börja träna. Vad borde jag tänka på?
Jag är 152 cm lång och väger 50 kg.
Har ni några råd och tips får ni gärna dela med er av dem!
//Hugo
Vad vill du ha hjälp med? Finns massor att säga skulle underlätta ifall du berättade vad du är ute efter.
Ja du, först och främst är du väldigt ung och samtidigt inte så lång. Man har ju hört mycket om att styrketräning påverkar växten. Själv tror jag inte på det, men ifall du styrketränar rejält (mycket vikter) kan det säket påverka kroppens ben.
Först och främst måste du lära dig teknik, tränar du med fel teknik är risken stor att du skadar dig. Men jag skulle rekomendera maskiner, då det är enkla och svåra att göra fel i.
Det finns inget som helst bevis på att styrketräning skulle påverka växten negativt för unga. Snarare tvärtom. Så kör på
Min rekommendation är att du tar några pass med en PT och käkar ordentligt. De större gymkedjorna har bra PT:s för newbies. Lycka till!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY