Home › Forums › Allmänt om gymträning › Gym eller fettsugning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 oktober, 2012 at 14:08 #99548Anonym anvandareMember31 oktober, 2012 at 14:08 #1070981Anonym anvandareMember
Hallå!
Min pojkvän prenumererar på Body så tänkte att jag skulle vända mig till det lärda här med mitt dilemma.
Jag är en 26årig tjej som försöker att komma i form. Under högstadiet var jag väldigt överviktig och pekade på en vikt av 107kg. Detta har ju efterlämnat en del slapp hud och att fettet på kroppen sätter sig lite ojämnt? Det sitter som en boll från nederdelen av magen, höfterna och överdelen av låren.Har försökt att komma till bukt med detta med viktminskning via promenader och hemmaträning, med olika övningar och 8kg hantlar 3x i veckan och har även ett ganska aktivt jobb som man får lite bonus motion ifrån.
Äter redan relativt hälsosamt mestadels vegetariskt (min pojkvän är veggo) och en del fisk, så har mest dragit ner på festandet, den obligatoriska bakispizza och annat onödigt som fika osv.Överkroppen är jag ganska smal på i grunden och när jag försöker få bort ”fettbollen” så börjar jag se ganska utmärglad ut i ansiktet, får absolut noll procent fett på armarna och revben osv börjar synas, fast det fortfarande sitter kvar en hel del på dom områden som jag inte vill. Att se anorektisk ut på överkroppen innan jag blir nöjd med min underkropp känns ju inte som en optimal lösning.
Är 170 lång och vägde ca 67 innan viktnedgången, nu väger jag 61kg. Min midja har minskat från 67cm till 63cm och mina höfter från 97cm till 91cm.
Då jag vet att det inte är möjligt att punktförbränna fett så jag vänder mig hit med lite funderingar om hur mycket det är möjligt att forma kroppen med styrketräning.
Hur ska jag gå till väga för att bygga mer volym på armarna och inte får till seniga muskel armar som jag får nu?
Går det att bygga upp muskler som täcker benighet på överkroppen?
Vilka är bästa övningarna för ben/rumpa? Vill lyfta och får mer definition.
För platt mage ska man kötta på med massa olika magövningar eller räcker situps och planka?
Hur farligt är kolhydrater och frukt? Läst en del att man ska försöka dra ner på det om man vill uppnå mindre mage.
Är gym ett måste för bästa resultat?Massa frågor men jag hoppas att någon kunnig har tid och lust att svara.
2 november, 2012 at 21:07 #1071063Anonym anvandareMemberHej! Det du beskriver är hur fettet fördelar sig på en helt vanlig kvinna. Att helt få bort allt fett är inte nyttigt eller i mitt tycke, estetiskt tilltalande. Spåren från din tidigare övervikt är svårare att få bort, bristningar och överflödig hud hänger gärna med men att döma av bilderna så är det inga större bekymmer.
Som sagt, inte möjligt att punktförbränna fett. Vill du ha större armar så får du träna armarna!
De överlägset bästa övningarna för ben och rumpa är knäböj och utfall – be någon kunnig instruera dig! Du kommer inte bli besviken på resultaten. Knäböj tränar hela kroppen, inklusive magen. Annars är det väl utmärkt med olika magövningar.
Frukt och kolhydrater är inte ett dugg farliga. Du behöver kolhydrater (i måtta) för att kunna träna ordentligt.
Till sist: jag tycker du har en jättefin kropp som du inte behöver vara missnöjd med. Lycka till!14 november, 2012 at 22:50 #1071561Anonym anvandareMemberFettsugning skulle inte hjälpa dig då det du antagligen eftersträvar är en mer kurvig form vilket du bara kan få genom att träna.
Ditt viktras från över 100 kg ner till normalvikt tog helt säkert med sig mycket muskler.
Det Bashful_Bob beskrev ovan förklarar bra hur de flesta tjejer kör för att skaffa sig modellkroppar. Fast stjärt och ben, proportionella armar, bra rygg/mage förhållande. Det är nog inga hemligheter hos någon kvinna som någon gång läst en damtidning.
Sen tycker jag inte du behöver nojja så jättemycket heller, du ser bra ut och har ju redan kurvor, skulle du börja träna lite smått skulle det nog inte vara några problem alls att fixa det du eftersträvar.
PS, angående frukt så är det inget fel alls, tränar du mycket är den mesta födan bra, det är om man inte tränar som man måste börja tänka på vad man stoppar i sig.
O platt mage behöver du inte bara köra magövningar för. Det gäller att träna hela kroppen och särskilt rygg så kommer det bildas en balans som gör att allt ser proportionerligt ut. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.