Gym i Halmstad?

Home Forums Allmänt om gymträning Gym i Halmstad?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70111
    #514231

    Hej,

    Kan någon som är belevrad i Halmstad skriva något om gymmen som finns där, gärna centralt beläget. Sökte på eniro och hittade ett flertal, något som ni föredrar?
    Samt om ni har någon prisuppgift på vad det kostar per gång/månad.

    Jag är ingen SL-lyftare direkt, men föredrar fria vikter och bra racks.

    Tack på förhand,

    #514232

    Sports club och Träningskompaniet är de gym som har bäst utrustning

    Sports club ligger väldigt centralt och kostar 720 kr / 3 månader om man är student. ca 300 kr i månaden annars.

    TK ligger också hyffsat centralt och kostar 850 kr / 3 månader om man är student. vet inte vad ord pris ligger på.

    SC har bättre utrustning i mina ögon samt att det är mindre folk där än på TK.

    #514233
    LILLD wrote:
    Sports club och Träningskompaniet är de gym som har bäst utrustning

    Sports club ligger väldigt centralt och kostar 720 kr / 3 månader om man är student. ca 300 kr i månaden annars.

    TK ligger också hyffsat centralt och kostar 850 kr / 3 månader om man är student. vet inte vad ord pris ligger på.

    SC har bättre utrustning i mina ögon samt att det är mindre folk där än på TK.

    Tackar och bockar för infon, SC såg fint ut.

    Må gott,

    #514234

    Är det fria vikter och byggaranda du vill åt så är det Sportsclub som gäller. Annars håller jag med LILLD om att Träningskompaniet också är riktigt bra men det ligger ”lite mer” utanför centrum och är något dyrare.

    Sen har du Friskis&Svettis, Nautilus, Idrottscentrum och SATS också men tror inte något utav dessa gym har hantlar över 40kg och ett par utav dem (SATS t.ex) har inga direkta ytor för marklyft, knäböj och liknande utan där är det maskiner som dominerar.

    Provträna på några ställen om du är osäker, jag körde ett pass på samtliga gym (utan F&S) i Halmstad innan jag bestämde mig men det självklara valet var Sportsclub. :D

    #514235
    Tommy Ivarsson wrote:
    Är det fria vikter och byggaranda du vill åt så är det Sportsclub som gäller. Annars håller jag med LILLD om att Träningskompaniet också är riktigt bra men det ligger ”lite mer” utanför centrum och är något dyrare.

    Sen har du Friskis&Svettis, Nautilus, Idrottscentrum och SATS också men tror inte något utav dessa gym har hantlar över 40kg och ett par utav dem (SATS t.ex) har inga direkta ytor för marklyft, knäböj och liknande utan där är det maskiner som dominerar.

    Provträna på några ställen om du är osäker, jag körde ett pass på samtliga gym (utan F&S) i Halmstad innan jag bestämde mig men det självklara valet var Sportsclub. :D

    Tackar. Byggaranda är alltid roligt, samt att se och träffa vältränade/trevliga människor och få lite inspiration.

    Hade turen/oturen :| att träffa mitt livs kärlek i Halmstad, 150 mil hemmifrån, så får pendla lite och jobba ”hemmifrån”. Så tänkte försöka hitta något trevlig gym där man kan underhålla kroppen lite då och då.

    Vi ses kanske

    #514236

    Micke Nylander (MickeyBodyB här på forumet) driver fortfarande SC va?

    Trevlig kille :)

    #514237
    Salus wrote:
    Micke Nylander (MickeyBodyB här på forumet) driver fortfarande SC va?

    Trevlig kille :)

    Ja, ihop med sin fru Gisela! ;)

    #514238

    Jag rekommenderar Sports Club, tränade själv där under fem år…:up:

    #514239

    Tja. Om du står mitt i Hstd centrum är det ungefär lika långt till SportsClub och till Träningskompaniet. Båda gymen är bra, framförallt om du gillar ”byggaranda” :bb:
    Själv tränar jag på TK och diggar stället hårt :up:

    #514240

    Provade en del gym när jag flyttade hit och fastnade för Sports Club så fort jag satte foten innanför dörren, det är en bra stämning där med ”byggaranda” som andra också skriver. De har även all den utrustning som jag använder mig av =). Jag har autogiro 290 kr månad som kan sägas upp utan uppsägningstid.

    Såå prova att träna där och se om det passar dig =)

    //Sandra

    #514241

    Har nu testat SportsClub och är helt nöjd med passet.. Bra med vikter/utrustning samt ”gemytlig” lokal (får man säga så om ett gym?). Men musiken var under all kritik! Enbart hip-hop/rap som spelades.. vart är hårdrocken!?

    Ska testa TK till nästa pass och se vilket som jag finner bäst.

    #514242
    Grenen wrote:
    Har nu testat SportsClub och är helt nöjd med passet.. Bra med vikter/utrustning samt ”gemytlig” lokal (får man säga så om ett gym?). Men musiken var under all kritik! Enbart hip-hop/rap som spelades.. vart är hårdrocken!?

    Ska testa TK till nästa pass och se vilket som jag finner bäst.

    Då var du nog på helt fel tid. Det spelas nästan allt möjligt där som kan tas som gymmusik enligt mig. Ibland är det hårdrock/metall ibland rap ibland techno osv.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.