Gym i Sundsvall?

Home Forums Allmänt om gymträning Gym i Sundsvall?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #664677

    annars så finns även helex,ett helt okej gym med väldigt bra personal och det är gammla step in om ni inte hittar det,precis ovanför SAK kan man säga

    #664678

    Tänkte peta in lite om alla gym här i stan eftersom folk här verkar favorisera och bara lägga fram de gym som de tycker är bäst.

    Jag tror det finns fem riktiga gym i Sundsvall totalt(finns säkert några företagsgym även typ FeelGood etc):

    EGO ca 4200kr/år
    Mycket maskiner för finslip, mycket cardio och mycket olika pass att välja mellan. Lagom stort gym tyvärr lite gamla grejer(mycket utsuddade siffror rostiga kablar i kabelmaskiner etc) och inget maxrack/cage. Luftigt och rymligt dock. Har hört att de ska bättra på gymdelen, hoppas det.

    Gold’s Gym ca 3800kr/år
    En hel del maskiner även här, väldigt liten gymdel, mycket cardiomaskiner och kommer tydligen att inrikta sig på health vilket förklarar varför de bygger danslokal etc där. Lite bunkeratmosfär. Bristfälligt hantelrack som går upp till 40kg om jag inte minns fel. De håller på att renoverar men jag tror inte det blir någon större skillnad.

    Helex ca 4600kr/år
    Väldigt stort och luftigt, skön atmosfär och väldigt rymligt. Det finns maxrack samt mycket maskiner. Mycket cardiomaskiner även där, tyvärr bristfälliga hantelrack. I övrigt gott om vikter och stänger.

    SAK ca 800kr/år
    Aldrig varit där. Det sägs att det är packat med folk där men har hört att det finns gott om frivikter och att de har bästa förutsättningarna för basövningarna.

    Friskis & Svettis ca 1100kr/år
    Tränar själv där, trivs ganska bra, gott om hantlar går tyvärr bara till 48kg, två större skivstänger med rack (bänkpress, marklyft, benböj), tyvärr inget maxrack här heller. En del cardiomaskiner(tillräckligt för uppvärmning), de har även en del pass/spinning etc. Tyvärr dålig musik samt bunkeratmosfär även här, troligen det gym med sämst syresättning i hela stan.

    Slutligen ett bra tips PROVTRÄNA GRATIS på några ställen innan du bestämmer dig!

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.