Home › Forums › Allmänt om gymträning › Gym träning 6 dagar i veckan!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 augusti, 2010 at 17:22 #54768Anonym anvandareMember5 augusti, 2010 at 17:22 #138784Anonym anvandareMember
Hej har tränat BB i 2 år nu 5 dagar i veckan uppdelat d1 rygg bic d2 bröst tric d3 ben axlar det har varit bas övningar mest.
Nu funderar jag att dela upp träningen på 6 dagar i veckan och bara köra en muskelgrupp i taget.
Någon som har erfarenhet av detta.
Jag tränade mycket när jag var 15-25 år och nu är jag 44 och tycker att det är riktigt kul och kroppen svarar bra.5 augusti, 2010 at 17:32 #138785Anonym anvandareMemberHar ingen erfarenhet utav det men tror att MAX-OT bygger på det, ta en titt vettja
8 augusti, 2010 at 21:55 #138786Anonym anvandareMemberBlir det inte lite onödigt många pass? Tex Triceps behöver väl inte ett eget pass? 4 eller 5 dagar skulle jag personligen dela upp det på
9 augusti, 2010 at 17:42 #138787Anonym anvandareMemberkommer efter denna veckas vila köra samma upplägg en muskelgrupp per dag.
dag 1ben dag2 rygg dag3 triceps dag4 biceps dag5bröst dag6axlar/mage så blir söndag vilodag
det posetiva i det hela är att rent tidsmässigt så blir passen på runt 30-40min med uppvärming på tex cykel. köra 3set och tre övningar per muskelgrupp. vet flera som fått bra resultat av detta.
9 augusti, 2010 at 19:34 #138788Anonym anvandareMemberTror det blir för jobbigt för musklerna om du kör en i taget..
Ex. om du kör ett helt pass bicep så lär det bli överträning om du kör rygg nära inpå,
vilket du nästan måste göra och du använder även tricep i bröstövningar osv.Personligen skulle jag kört två muskelgrupper i taget med Max-OT metoden isf,
om du är ute efter riktig ”hardcoreträning” så att säga ^^10 augusti, 2010 at 16:38 #138789Anonym anvandareMemberjag kör enligt följande schema: D1:Bröst/vader
D2:Rygg/Mage
D3:Axlar
D4:Armar
D5:BenDet är alla veckans dagar och jag vilar på helgerna och det har gett mig väldigt bra resultat,men vilan är noga,så jag tkr det är bättre om du skulle satsa på max 5 dagar för det räcker det också,kan bli för mkt träning och för lite vila om du kör 6 dagar.
och om du nu väljer attköra så många pass i veckan så är kosten väldigt väldigt viktig.
Mvh.
10 augusti, 2010 at 19:06 #138790Anonym anvandareMemberEn vilodag är ett måste men även tillräckligt, dock är två att rekommendera.
Jag skulle hålla mig till 4-5 dagar. Men att det skulle bli någon form av överträning på grund av att du tränar en muskelgrupp per dag tror jag inte på.
Med största säkerhet inte om du går efter ”aksnevs” tips att köra 3 set, 3 övningar t.ex.
Men även 4-5 övningar har jag svårt att tänka mig kan leda till överträning, bara för att det finns bröstövningar som tar på triceps etc.
Sen behöver man ju kanske inte överdriva antalet övningar alldeles på tok.10 augusti, 2010 at 19:57 #138791Anonym anvandareMemberDetta kanske skulle vara något? Där får dom 5 dagars vila vilket enligt mig är en ypperlig frekvens, sets etc bestämmer du självklart själv, kopiera bara från mitt text dokument;p
Dag 1 – Push, Bröst/Triceps/Axlar
Bänk / Hantelpress 5 Set
Lutande Bänk / Hantelpress 5 Set
Axelpress (Hantel/Stång) 5 Set
Sidolyft / Drag till hakan 4 Set
Dips / Skullcrushers 4 Set
Pushdown 4 Set
Hantelshrugs 4 Set (Om ej mark ska utföras dagen efter)Dag 2 – Pull, Rygg/Biceps/Vader
Chins 3 Set, Max Reps
Brett / Smalt Latsdrag 4 Set
Stångrodd / Maskin 5 Set
Stångcurl (Varierat grepp) 4 Set
Hantel / Hammercurl 3 Set
Marklyft / Ryggresningar 4 Set
Stående Vadpress 4-6 Set, 30s VilaDag 3 – Vila
Dag 4 – Ben, Mage
Knäböj / Frontböj 4-5 Set
Benpress 3 Set
Benspark 3-4 Set
Lårcurl 3 Set
Cable / Crunches 4 Set
Benlyft 4 SetDag 5 – Vila
Dag 6 – Push
Dag 7 – PullFinns som sagt ett tusental upplägg, detta är något jag ska gå in på framöver iaf;p
21 november, 2010 at 21:40 #138792Anonym anvandareMemberHar nu kört Max Ot i några månader och det funkar riktigt bra volymen och styrkan kommer fort kör 5 dagar vilar 2.MVH Limpan66
21 november, 2010 at 23:11 #138793Anonym anvandareMemberHjärndött och trist att vara så mycket på gymmet. Finns inga skäl till det heller. Kanske att du växer mer av att träna MINDRE rent utav.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.