Gympolis?

Home Forums Allmänt om gymträning Gympolis?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 47 total)
  • Author

haha, kom fram en kille till mig en g

Jag erkänner .. Upprymd och adrenalinstinn har jag gjort mej skyldig till extraarbete som gympolis!
    😮

Men numera tränar jag aldrig utan skygglappar, och två meter silvertejp lindad i fyrtioelva varv över munnen.

:up:

Beror på.

Ser jag någon som kör uppenbart fel (på något vis) så säger jag till. Men man kan ju börja försiktigt.
    Typ: hej hur är läget, känns det bra idag? eller ge en komplimang för något om personen har något som är bra.
    Då får man snabbt en indikation om personen är motaglig eller inte (vilket nästan alla är).

är det däremot småfel så får de allt söka hjälpen, alltså fråga.

jag brukar inte säga nått.. sa iofs till en gubbe som körde ben pressen med träskor.. och har hjälpt några killar med mark, som inte verkade ha tränat innan.. har funderat många gånger på när det e rätt att säga till..?
    ibland ångrar man att sig att inte sa nått..: tex en 15 åring som la upp 80 på bänkpressen såg inte ut att klara typ stången.. och mycke riktigt bom sa de.. rätt ner på bröstet.. :)

NetCurse wrote:
    haha, kom fram en kille till mig en gång, han tränade bara där några gånger.

Hans axlar var väl kanske 40cm breda och 20cm runt armarna, så sa han: kör smalare bänkpress, så får du bättre tryck! Mohaha, man vet fan inte om man ska skratta eller gråta.

Tja, höll du för brett så hade han ju rätt. Oavsett hur smala axlar och små armar han hade.

Jag har inte perfekt teknik själv och kan inte allt, så jag brukar inte tillrättavisa hur folk kör. Om någon frågar däremot svarar jag i den mån jag kan.
    Har man en skada, är man kanske tvungen att köra på ett visst sätt (vilket knappast är optimalt.) Men hur vet man om det är ett omedvetet felaktigt utförande eller ett sätt att ”träna kring skadan”? Ännu en anledning till att inte lägga sig i för mycket kanske…

Dessutom, kör man seriöst är man nog fokuserad på sin egen träning och går inte direkt runt och studerar folk.
    Lite skoj med folk som vet exakt vad man kört, vilka övningar o vikter, man kan ju fråga sig om de tränade själva då eller var där i annat syfte…

Jag tillrättavisar aldrig vilt främmande människor om jag ser att de utför en övning fel. Om det är en bekant så är det en annan femma, då kan man börja småprata lite och smyga in ett litet ”tips” :)

Eknab wrote:
    O det bör väl vara dags att öppna käften då det börjar se ut såhär

[http://media.putfile.com/Deadlift300lbsBad23 http://media.putfile.com/Deadlift300lbsBad23%5D

AJ, hans rygg mår nog inte så bra….

Har tröttnat på att säga till om jag märker att folk tränar på ett sätt som kan skada dem.
    Många har den attityden att jag har tränat länge och inte fan tränar jag fel.
    Tycker att det ska gympersonalen sköta.

ibland vill man säga till, men vad gör man…
    Ska man säga till en kille i 20 årsåldern som bänkar några reps på 120, men röven ligger högre upp i luften än stången?

jag är inte så erfaren i gymet och uppskattar att nån säger till fall jag gör fel

Om jag skulle träna fel så skulle jag uppskatta om någon kom och ”rättade” till mig på ett trevligt sätt. Att lära andra och ta lärdom själv får en att utvecklas i träningen. :p

Sjuksyrrekillen wrote:
    Linn, hade jag varit på samma gym och tränat som du så hade säkert mina avsikter med uppehället där förändrats när jag såg att du var där, om inte annat. Vissa etsar sig fast på näthinnan bara. Ta det som en komplimnag istället. Du är ju en söt duracellkanin som inspirerar och drar till sig blickar. :)

Du är smörigast på det här forumet…

Linn wrote:
    Lite skoj med folk som vet exakt vad man kört, vilka övningar o vikter, man kan ju fråga sig om de tränade själva då eller var där i annat syfte…

Ja precis, jag märker inte mkt på gymmet. När jag tränar är jag i min egen värld bakom hörlurarna….hehe..

Sen å andra sidan hur vet man att personen som tillrättavisar kan sina saker? Hade någon kommit fram till mig hade jag nog tackat men sedan kollat upp det om jag var osäker…:nerd-tb:

numero1 wrote:
    Du är smörigast på det här forumet…

Precis min tanke.. :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 47 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.