Home › Forums › Allmänt om gymträning › Gymschema f”o’r magrutor po 3 veckor
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juli, 2012 at 18:28 #97500Anonym anvandareMember3 juli, 2012 at 18:28 #1064114Anonym anvandareMember
Hej!
Forst och framst, so har jag ej svenska bokstaver po denna dator so hoppas ni uppskattar detta. Jag ska forsoka fixa till mina magmuskler po 3 veckor do jag jobbar 3 veckor i Juli. Och kommer vara ensam hemma so kan kopa hem ratt mat. So skulle nogon har kunna hjalpa mig att fixa en gymschema som jag foljer under 3 veckor, garna skriva kort vad jag ska ata till frukost, lunch och middag. Kan ej ata mellanmol do jag jobbar och far tydligen inte det. Jag har Whey-80 bana protein, om jag nu ska ta det enligt schemat som jag hoppas nogon kan gora. Kan kopa hem vilken mat som helst. Vill garna fixa till lite magrutor under de har 3 veckorna.
Tack po forhand!
3 juli, 2012 at 19:13 #1064119Anonym anvandareMemberSluta ät, träna som vanligt.Lägg till 15-20min intensiv cardio efter gym. lycka till.
4 juli, 2012 at 17:20 #1064765Anonym anvandareMemberBenGeten wrote:Sluta ät, träna som vanligt.Lägg till 5-20min intensiv cardio efter gym. lycka till.Ska jag bara äta vanlig mat och träna hela kroppen på en vecka? Isåfall fungerar detta svhema:
Måndag: Bröst/triceps
Tisdag: Rygg/biceps
Onsdag: vila
Torsdag: Axlar/traps
Fredag: Mage, ben/vader
Och sen kör jag intensiv cardio efter varje pass.Men vad är intensiv cardio? Kan du berätta? Och vad är bäst? Ta 2 bananer efter varje pass eller ta whey-80 proteinshake efter varje pass?
4 juli, 2012 at 22:32 #1064784Anonym anvandareMemberBenGeten wrote:Sluta ät, träna som vanligt.Lägg till 15-20min intensiv cardio efter gym. lycka till.bättre att lägga cardion före passet, dels blir du uppvärmd ordentligt samt att cardio efter styrketräning hämnar muskeluppbyggnaden negativt
Dessutom sluta ät är det sämsta man kan göra, ät mindre men nyttigare, byt ut kolhydraterna mot grönsaker/frukt isåfall.
5 juli, 2012 at 17:13 #1064825Anonym anvandareMemberWargen wrote:BenGeten wrote:Sluta ät, träna som vanligt.Lägg till 15-20min intensiv cardio efter gym. lycka till.bättre att lägga cardion före passet, dels blir du uppvärmd ordentligt samt att cardio efter styrketräning hämnar muskeluppbyggnaden negativt
Dessutom sluta ät är det sämsta man kan göra, ät mindre men nyttigare, byt ut kolhydraterna mot grönsaker/frukt isåfall.
Ska jag inte äta mycket? Vad är cardio? T.e.x äta mycket potatis och lax till middag. Men har du förslag på bra frukost och lunch om jag kör schemat jag skrev ovan?
5 juli, 2012 at 21:27 #1064844Anonym anvandareMemberVet ju inte hur du ser ut eller nått men de flesta som inte har magmuskler men vill ha måste tappa fett för att de ska synas. Om du däremot är pinnsmal så ska du äta mycket så du bygger istället. Cardio är motion typ springa, cykla, ro.
hade ju underlättat med en bild på dig så vi vet mer om dig
Mycket protein ska du iaf trycka i dig för att bygga muskler. Du kan typ skippa potatis/ris/pasta o ersätta med mkt protein o grönsaker sallad
protein finns i allt som kommer från djur. Kolhydrater finns i det som växer.
Till frukost kan man äta ägg/äggmackor (grovt bröd) eller kvarg med tex en liten skvätt fun light jordgubb (min favorit)
lunch kan vara kyckling, gris, ko, kalkon + grönsaker. Hitta på nått bara du tycker om.
6 juli, 2012 at 02:52 #1064859Anonym anvandareMemberWargen wrote:Vet ju inte hur du ser ut eller nått men de flesta som inte har magmuskler men vill ha måste tappa fett för att de ska synas. Om du däremot är pinnsmal så ska du äta mycket så du bygger istället. Cardio är motion typ springa, cykla, ro.hade ju underlättat med en bild på dig så vi vet mer om dig
Mycket protein ska du iaf trycka i dig för att bygga muskler. Du kan typ skippa potatis/ris/pasta o ersätta med mkt protein o grönsaker sallad
protein finns i allt som kommer från djur. Kolhydrater finns i det som växer.
Till frukost kan man äta ägg/äggmackor (grovt bröd) eller kvarg med tex en liten skvätt fun light jordgubb (min favorit)
lunch kan vara kyckling, gris, ko, kalkon + grönsaker. Hitta på nått bara du tycker om.
Såhär är ser min kropp ut just nu innan jag tänkte börja träna hårt: http://i.imgur.com/K3FwS.jpg
Jag tänkte köra såhär ->
Träningschema:
Måndag: Uppvärmning: 10 minuter ro(snabbt) Bröst/triceps
Tisdag: Uppvärmning: 5 minuter springa(väldigt snabbt men inte rusch) Rygg/biceps
Torsdag: Uppvärmning: 10 minuter cyckling( ganska snabbt) Axlar/traps
Fredag: Uppvärmning: 5 minuter springa( väldigt snabbt men inte rusch) Mage, ben/vaderMatschema för dagarna jag tränar:
Frukost: 2 ägg och ett glas vatten
Lunch: Sallad och kyckling, vatten till dricka.
Middag: Lax och sallad, vatten till dricka.Frågor:
1. Kommentarer på tränings&matschemat?
2. Ska jag ta protein direkt efter träning? Isåfall 2 st bananer eller whey-80 banan( en halv deciliter pulver blandat med vatten – har det hemma.
3. Vad ska jag äta på onsdagar och hur ska jag äta på helger om jag inte tränar då? Får jag vara onyttig då eller?Kanske kommer på mer frågor sen, tack på förhand för hjälpen!
6 juli, 2012 at 20:56 #1064893Anonym anvandareMember1 ser väl bra ut
2 ja ta whey direkt efter, ät riktig mat senast 1h efter passet
3 tycker du kan äta typ samma hela veckan. Klart du får vara onyttig men om du ska lyckas på 3 veckor så får du köra extremt strikt. Vet du om att du siktar på något som låter helt overkligt, känns mer realistiskt med 3 månader men lycka tillse också mitt svar här https://www.body.se/forum/allmant-om-gymtraning/hander-inget-kring-magen–289511/post-2813893
6 juli, 2012 at 21:46 #1064894Anonym anvandareMemberWargen wrote:1 ser väl bra ut
2 ja ta whey direkt efter, ät riktig mat senast 1h efter passet
3 tycker du kan äta typ samma hela veckan. Klart du får vara onyttig men om du ska lyckas på 3 veckor så får du köra extremt strikt. Vet du om att du siktar på något som låter helt overkligt, känns mer realistiskt med 3 månader men lycka tillse också mitt svar här https://www.body.se/forum/allmant-om-gymtraning/hander-inget-kring-magen–289511/post-2813893
Aa, men satsar på att få en bättre kropp. För magrutor på 3 veckor känns overkligt.
Ändrade lite i matschemat( så jag inte är hungrig under dagarna)
Träningschema:
Tisdag: Uppvärmning: 5 minuter springa(väldigt snabbt men inte rusch) Rygg/biceps
Fredag: Uppvärmning: 5 minuter springa( väldigt snabbt men inte rusch) Mage, ben/vaderMatschema för dagarna jag tränar:
Frukost: Omelett med sallad och 1 tomat & ett glas vatten
Lunch: Sallad och kyckling ( 2 potatisar) , vatten till dricka.
Middag: Lax och sallad ( 2 potatisar), vatten till dricka.Har du några förslag hur jag kan köra Axlar och traps övningar? Specciellt traps, då jag inte vet riktigt hur man tränar dem. Och sen kanske något förslag på bra mage övning förut många situps.
Sen vet jag inte om jag ska köra 3 x 8, 3 x 10 eller 3 x 12, vad tycker du?
30 juli, 2012 at 00:49 #1066147Anonym anvandareMemberrafflan wrote:Aa, men satsar på att få en bättre kropp. För magrutor på 3 veckor känns overkligt.Ändrade lite i matschemat( så jag inte är hungrig under dagarna)
Träningschema:
Frukost: Omelett med sallad och 1 tomat & ett glas vatten
Lunch: Sallad och kyckling ( 2 potatisar) , vatten till dricka.
Middag: Lax och sallad ( 2 potatisar), vatten till dricka.Har du några förslag hur jag kan köra Axlar och traps övningar? Specciellt traps, då jag inte vet riktigt hur man tränar dem. Och sen kanske något förslag på bra mage övning förut många situps.
Sen vet jag inte om jag ska köra 3 x 8, 3 x 10 eller 3 x 12, vad tycker du?
Ser la bra ut med schemat.
Axlar kan du köra hantellpress sittandes eller med skivstång.
Svinga hantlar i sidled eller framåt.
Traps kan du stå rakt med hantlarna vid sidorna, lyft axlarna rakt upp o låt hantlarna vara kvar vid sidan av kroppen, prova att böja huvudet framåt eller bakåt o se vad som känns bäst. Fuska absolut inte här.
Eller sätt 2 handtag i cablecross längst ner, håll de som ett v så knogarna pekar mot varandra, dra tajt längs med hela kroppen så händerna tillslut är vid hakan o armbågarna pekar ut i sidled.här har du fler tips http://www.bodybuilding.com/exercises/
tycker du ska köra 3×12 nu. Efter 3 månader kör du 3×10 sen 3 månader senare 3×8, men då gäller det altså 3 tränade månader så räkna inte med eventuell vila. Men glöm inte att du måste vila kroppen ibland. Jag brukar köra 1 vilovecka efter ca 7-8v hårt gymmande. Oftast ökar jag mycket i vikter redan första passet efter vilan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.