Home › Forums › Allmänt om gymträning › gymschema ge gärna Feedback!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 december, 2011 at 04:31 #51368Anonym anvandareMember18 december, 2011 at 04:31 #124191Anonym anvandareMember
Tjenare alla motionsintresserade människor, jag hade tänkt ta upp mitt nuvarande gymschema och skulle älska om jag kunde få lite feedback på detta. Jag kan inte riktigt namnen på alla övningar så ska försöka förklara på bästa sätt. Jag kör för nuvarande ett 3 split program:
mån: rygg/biceps
tisdag: bröst/axlar/triceps
onsdag: Ben/mage
torsdag: vila (men blir oftast ett konditionspass just för gymabstinensen)
fredag: vila (kan bli ett ”yoga” pass för mitt välmående ^^)och så börjar det om, ett klassiskt upplägg i mina ögon, det är just övningsvalen som är intressant att få lite feedback på (ha i åtanke att jag pajade ryggen för ett par år sen så jag är lite varsam mot vissa övningar, men ryggen börjar repa sig så snart är jag ”normal” igen), passen ser ut som följande: set och reps får ni ta lite med en nypa salt men de är på ett ungefär.
Rygg/biceps:
*chins 5×5 (typ)
*negativa chins 4x så många som känns rätt ^^
*”Rodd” i dragmaskin 4×12 (med dropset på sista)
*”skidtag i kabel” raka armar 4×12 (dropset på sista)
*Latsdrag 4×12
*biceps curls 4×12
*biceps med rak stång 4×12
*biceps i kabel varierande handtag
*avslutande rygglyft i ställningBröst/triceps/axlar:
*djupa armhävningar med ”ställning” 4x så många jag orkar
*bröst i kabel/drag nedåt 4×12
*hantelpress 4×12
*drag till hakan 4×12
*lyft åt sidan med hantel 4×12-15
*lyft frammåt med hantel 4×12
*triceps press i kabel med ^ stång
*enhands triceps i kabelBen/mage:
*Utfall 4×10-12
*Utfallsgång så många jag orkar med respektive vikt
*(knäböj)
*Maskin för framsida lår 3-4×12
*Maskin för baksida lår 3-4×12
*Benpress 4×10-12
*Crunch
*sidoböj med vikt
*situp i maskin
*sidoböj i ställning eller på boll
*Orginal plankan
*sidoplankanJag har en vision att detta schema kommer att hjälpa mig att ”växa” lite i volym, har kört det i en månad nu och tycker att det har funkat relativt bra. Men ge gärna feedback på om jag ska lägga till och eller ta bort någon övning, alla tips är värdefulla. Är jag ute och cyklar eller är det okej?
p.s: skynda långsamt:p
18 december, 2011 at 04:57 #124192Anonym anvandareMembertotalt galet många övningar… why? räcker ju med en per muskelgrupp… jag är bland de största på gymmet och har lätt det enklaste schemat av alla som tränar där…
18 december, 2011 at 11:58 #124193Anonym anvandareMemberja, jag har en tendes till att ”överdriva”, ett vanligt misstag på gymmet, jag driver liksom ifrån att bygga mitt pass runt basövningar :p
18 december, 2011 at 12:32 #124194Anonym anvandareMemberTFun wrote:ja, jag har en tendes till att ”överdriva”, ett vanligt misstag på gymmet, jag driver liksom ifrån att bygga mitt pass runt basövningar :pdu kan ju glida runt och se vad jag & andra skrivit i alla andra ”schema”-trådar
att hålla på och skriva samma sak till alla om och om igen blir lite jobbigt forumet ska fungera som informationsbank med, inte endast ”frågelåda”
18 december, 2011 at 13:08 #124195Anonym anvandareMemberVill do
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.