- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hållning, gör ont att göra rätt?
Tjena,
har försökt förbättra min hållning då mina axlar brukar hänga framåt, dessutom har jag hängig nacke.
När jag dock drar bak axlarna så blir det ett konstant tryck i övre rygg som nästan gör ont. Skulderbladen trycks mot varandra och det känns som träningsvärk i hela övre rygg när jag drar bak axlarna och försöker hålla ”god hållning”.
Dessutom så svankar jag automatiskt när jag drar bak axlarna och sträcker på mig, och när jag sträcker på mig så sticker min bröstkorg ut vilket ser väldigt fult ut.
Hur är en god hållning? Vad gör jag fel?
Tacksam för svar!
MVH
Det bästa och mest naturliga sättet att få hållning är att lyfta bröstbenet. Då åker axlarna bak naturligt och du kommer upp. Att bara dra bak dem ser spänt ut och jag tror inte att det är en naturlig hållning för kroppen. Så bysta upp dig som om du hade något att visa
Stretchning av baksida lår, säte och höftböjare för svanken. Hade själv samma problem som du beskriver med svanken och några enkla stretchövningar ett par ggr i veckan hjälpte mig.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY