Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hälp en nybörjaren med gym schemat,
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 april, 2011 at 21:25 #53163Anonym anvandareMember7 april, 2011 at 21:25 #131859Anonym anvandareMember
Hallå gymmare hemma och utomlands, jag är en glad novice som försöker bygga muskler. Jag har lyft ganska tunga saker på gymmet nu ett tag. 3 dagar i veckan med goda reultat.
Men nu säger min kamrat som jag burkar gymma med att vi ska ta våran tränning”to the next level”
Han har hört från farsan sin (som är en ganska stor karl) att man skall köra följande schemadag 1 Måndag: triceps, bröst och axlar
dag 2 Tisdag: Rygg och mage
dag 3 Onsdag: Lår vader
dag 4 Torsdag vila
dag 5 Fredag: börjar det om igen alltså Triceps, bröst och axlar
dag 6 Lördag: Rygg och mage
dag 7 Söndag: Lår vaderjag hoppas ni förstår, kroppen får alltså sig en ”genomkörare” 2 gånger i veckan. Min fråga är som följer, Blir det för mycket hinner den tv tittande atleten som jag återhämmta mig ? jag är ju glad i mat å så men jag tar ju anabola direkt.
jag undrar även om det är någon som kört med någont liknande och vill dela med sig, hur det gick ?:what:
Finns något effektivare sätt så är jag öppen för förslag ?
tacksam för svar
Yours truly Degen :p7 april, 2011 at 21:34 #131860Anonym anvandareMemberDegen wrote:å så men jag tar ju anabola direkt.wtf snackar du om? hoppas du är sarkastisk, om inte håll de för dig själv, vi behöver inte veta de! :nono:
7 april, 2011 at 21:40 #131861Anonym anvandareMemberJeppeAndersson wrote:wtf snackar du om? hoppas du är sarkastisk, om inte håll de för dig själv, vi behöver inte veta de! :nono:Antar att ett INGA eller INTE fattas i meningen…
Till trådskaparen:
Testa några veckor å se vad kroppen svarar!
Känns det bra så kör på, om inte så ändra.8 april, 2011 at 08:18 #131862Anonym anvandareMemberDegen wrote:Hallå gymmare hemma och utomlands, jag är en glad novice som försöker bygga muskler. Jag har lyft ganska tunga saker på gymmet nu ett tag. 3 dagar i veckan med goda reultat.
Men nu säger min kamrat som jag burkar gymma med att vi ska ta våran tränning”to the next level”
Han har hört från farsan sin (som är en ganska stor karl) att man skall köra följande schemadag 1 Måndag: triceps, bröst och axlar
dag 2 Tisdag: Rygg och mage
dag 3 Onsdag: Lår vader
dag 4 Torsdag vila
dag 5 Fredag: börjar det om igen alltså Triceps, bröst och axlar
dag 6 Lördag: Rygg och mage
dag 7 Söndag: Lår vaderjag hoppas ni förstår, kroppen får alltså sig en ”genomkörare” 2 gånger i veckan. Min fråga är som följer, Blir det för mycket hinner den tv tittande atleten som jag återhämmta mig ? jag är ju glad i mat å så men jag tar ju anabola direkt.
jag undrar även om det är någon som kört med någont liknande och vill dela med sig, hur det gick ?:what:
Finns något effektivare sätt så är jag öppen för förslag ?
tacksam för svar
Yours truly Degen :pDin fråga säger tyvärr ingenting utan att veta hur du skall träna. Du kan träna samma muskelgrupp 14 gånger i veckan. Frågan är hur du har tänkt att träna. Jag antar att du vill få muskelvolym. Då skulle jag köra tunga lyft första delen av veckan och lättare lyft andra delen. Det är mängden/volymen/Intensiteten som avgör hur ofta du kan träna.
”Nybörjare” gör alltid bäst i att köra hel eller halvkroppspass till en början.
OBS! Du menar väl INTE anabola (steroider) direkt!!??
8 april, 2011 at 09:05 #131863Anonym anvandareMemberDe är ju fan att jag mina ett inte. Jag tar alltså inte anabola dirket ! Det vore ju hemskt
Hoppas ni inte klandrar mig allt för mycket.
Och ja det vore gött med lite mer muskel massa och det är mitt mål med tränningen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.