Home › Forums › Allmänt om gymträning › händer inget kring magen ?!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juli, 2012 at 21:54 #97517Anonym anvandareMember4 juli, 2012 at 21:54 #1064780Anonym anvandareMember
jag har sett resultat på hela kroppen utan magen,
större biceps, större ben, synligare muskler o.s.v men absolut ingen skillnad på magen,
ser lite dumt ut med pumpade biceps och bröstmuskler och magen sticker ut både fram och från sidan,Vad ska jag göra åt detta ? ska jag öka magträningen till varje pass i veckan ?
4 juli, 2012 at 22:29 #1064783Anonym anvandareMemberHur tränar du magen nu? Många tränar magen väldigt lätt alltså med många reps, men magen ska tränas lika tungt som resten av kroppen. Kör varje övning 3×8-12.
*Prova sätt rep i cablecrossen i toppen, sitt på knä o använd magen för att få ner huvudet i golvet.
*Häng i en stång o lyft upp raka ben så de kommer parallellt med golvet utan att svinga kroppen, orkar du inte det så börja med böjda ben.
*Har du tillgång till ett hjul så är det ett underbart hjälpmedel, börja på knä o böj dig framåt med rak kropp så näsan tar i. När det är lätt börjar du stå på fötterna o rullar hjulet framför dig på tex en bräda som lutar uppåt (typ situpsbänk) ju starkare du blir desto mindre lutning. tillslut kan du köra hjulet på golvet stående.Du kan träna magen 2-3ggr/v men tänk på att ländryggen ska tränas lika mkt men i många magövningar kommer du nog känna att hela bålen jobbar samtidigt.
5 juli, 2012 at 08:16 #1064794Anonym anvandareMemberjust nu tränar jag magen 2 ggr i veckan (mån-tors)
brukar använda mig av pilates bollen och köra situps på den 3×50
även den du skrev med stången, när man ska böja upp benen,
blir även lite på crunchmaskinen,jag för göra som du säger o träna magen tyngre ! måste ju vara där ett av felen ligger iaf.
Tack för tips på magövningar !
5 juli, 2012 at 21:30 #1064846Anonym anvandareMemberdet är garanterat 3×50 reps som är felet, lycka till o skriv gärna hur det går sen!
försök alltid att vara heeeeelt slut i magen efter passet, är du inte det har du kört för lätt
5 juli, 2012 at 21:34 #1064849Anonym anvandareMemberkörde mycket tyngre idag och sista setet orkade jag fan inte alla, så jag har kört slut på magen idag iaf kommer bli skönt imorn bitti
6 juli, 2012 at 20:52 #1064892Anonym anvandareMemberhärligt, så det ska låta
7 juli, 2012 at 09:48 #1064910Anonym anvandareMemberJag kör hängande benlyft, gärna från ribbstol.
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangingLegHipRaise.htmloch med pilatesboll som du, men du kör nog inte hela rörelser för då pallar man bara med 10-12 stycken
För mer motstånd i första bilden ökar man bara på hävarmsprincipen så mindre boll + ha bollen högre upp över ryggen. Då jävlar blir det kämpigt.
I den andra rullar man fram bollen så långt man bara kan o sedan sträcker ut igen.Alla övningar ska utföras snabbt efter varandra då mage snabbt återhämtar sig. Mer intensivitet ger bättre och synligare muskler. Det enda sättet att veta om man kör tillräckligt intensivt är att känna av att det bränner i musklerna mot de sista 10-12 repsen.
På gymmet har jag en maskin där man kan köra toktungt, det är bra o göra ibland också. På typ alla gym finns det ju annars en cable du kan använda o sitta på knä och köra. Tungt som fan!
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.htmlmin mage:
http://img694.imageshack.us/img694/6812/20120701132201.jpgfan bildtaggar är ju sjukt dåligt på nya forumet, funkar inte för fem öre
8 juli, 2012 at 13:06 #1064949Anonym anvandareMembertack så mycket för tipsen ska köra dessa imorn på gymmet
9 juli, 2012 at 18:25 #1065009Anonym anvandareMemberjag orkade inte ens hålla mig kvar i stången 10 sekunder på denna http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangingLegHipRaise.html
så jag får nog träna lite mer innan jag kör den men dom anjdra gick bra körde riktigt tungt idag så jag lär nog ha ont imorn
30 juli, 2012 at 00:53 #1066148Anonym anvandareMemberemilmar2009 wrote:jag orkade inte ens hålla mig kvar i stången 10 sekunder på denna http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangingLegHipRaise.htmlså jag får nog träna lite mer innan jag kör den men dom anjdra gick bra körde riktigt tungt idag så jag lär nog ha ont imorn
brukar finnas en ställning där man vilar armarna o håller i något så man kan fokusera mer på magen än att hålla i stången. Det är en vanesak att hålla i stången också så de e bara o träna. Du kan ju dessutom prova o bara böja knänen när du hänger.
30 juli, 2012 at 08:38 #1066158Anonym anvandareMemberemilmar2009 wrote:jag har sett resultat på hela kroppen utan magen,
större biceps, större ben, synligare muskler o.s.v men absolut ingen skillnad på magen,
ser lite dumt ut med pumpade biceps och bröstmuskler och magen sticker ut både fram och från sidan,Vad ska jag göra åt detta ? ska jag öka magträningen till varje pass i veckan ?
Ingen som nämner något om kost, man brukar ju säga att abs är 80 % kök och 20 % gym Hur käkar du?
30 juli, 2012 at 16:36 #1066178Anonym anvandareMemberdet blir ägg, keso, knäckebröd, grönsaker, alla sorters fiskar (mest lax) proteindrinkar, kyckling,
Ligger på ett underskott av ca 500 kcal om dagen30 juli, 2012 at 17:36 #1066181Anonym anvandareMemberVad äter du till knäckebrödet? Det har förhållandevis högt GI vilket inte är bra om man vill få abs, dock går ju totalen ner om du äter det med en massa annat. Sen så behöver det inte nödvändigtbis vara ”boven”, det är individuellt
30 juli, 2012 at 20:20 #1066203Anonym anvandareMemberJa jag har fått höra detta häromdagen faktiskt sen igår så käkar jag inte det mer, nu blir de gröt och ägg och proteindrink till frukost istället
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.