Har börjat bulka, står stilla!

Home Forums Allmänt om gymträning Har börjat bulka, står stilla!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej.

Jag har tränat i tre år och det är inte förns för 1 månad sedan som jag börjat bulka. Min styrka förbättras inte så märkvärt i basövningar och jag blir själv lite besviken.

Jag äter varannan timme, väldigt rent och fettfritt, mycket kolhydrater (mest ris och pasta). Stor gainer efter träningen (1300 kcal, seriouss mass) Mycket ägg och kvarg innan sängdags.

I träningen kör jag 2-3 muskelgrupper, 3 övningar per muskel, 4 sets per övning.
    set 1 15 reps, set 2 10-12 reps, set 3 8-10 reps, set 4 6 reps.

Mest frustrerande är väll allas prestige övning bänk! Där ligger jag på en stadig 10 på 80kg, fin form, rumpan i bänken och arc på ryggen. Har legat där i 1 månad, skit frustrerande att inte komma uppåt!

Släng hit lite pointers!
    Tack på förhand

Har du provat köra dropsets istället för att få lite mer uthållighet?

Faktumet är att jag från och med idag ska testa ett nytt schema där jag kommer få in varje muskelgrupp 1 gång i veckan, medan schemat innan som jag körde fick jag in varje muskelgrupp 2 ggr i veckan. Jag ska försöka köra långsammare i den excentriska fasen och även dropset på sista (4e) setet. Samt lägga in 1-2 övningar till så jag slutar på 4-5 övningar per muskelgrupp, så att jag kör slut på musklerna mer. Ska försöka hålla vilan runt 60 sek. Inser att jag förmodligen kommer behöva droppa vikterna på alla övningar, men så får det bli! får se om detta fungerar=)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.