Har du skadat dig av styrketräning?

Home Forums Allmänt om gymträning Har du skadat dig av styrketräning?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 74 total)
  • Author

Det verkar som att alla skadar sig f

Jag har dragit på mig en hel del ”småskador” genom åren. Orsaken har ofta varit för högt antal reps (8-12) tagna till failure. Ju fler reps du gör och desto tröttare du blir, desto sämre blir din teknik. Sedan händer det att det smäller i början av ett set eftersom du helt enkelt kört för hårt för länge – kroppen är trött och börjar gå sönder. För min egen del har det mest varit ländryggen genom åren. Sedan har jag genetiskt glappande axelleder, så axlarna har jag dragit ur led ett antal gånger när jag var yngre.
    Men sedan jag började lägga om min träningsfilosofi under 2002 och 2003 (slutade med att träna till failure och började sträva efter en mer sansad volym [reps/set] per muskel) har jag inte haft några problem med skador. Undantaget nu i juli då jag blev knuffad under ett set skivstångscurl och knäckte ryggen totalt. Men det var inte riktigt mitt fel.

Jag har skadat mig vid ett fåtal träningsdagar,
    men måste säga, att jag innan led av ständiga nackspärrer.
    mellan 5-10 per år (svåra), men nu har jag bara 2-3 per år.:bb2:

Jag har, h

Jag b

Har faktiskt klarat mig relativt bra genom

Jag har aldrig drabbats av värre skador än vanliga sträckningar och muskelbristningar av styrketräningen.

Har inte blivit direkt skadad av det, kanske någon enstaka sträckning. Men har däremot tappat vikter på tårna några gånger :)

Inflamerad infraspinatus är den skadan som träningen är ensamt skyldig till.
    Jag har tennis och golfarmbåge som kommer och går, men där är jobbet medskyldig också.

sträckningar förkortningar ect skriver jag inte…

Handlederna

Knäna

Höft

Ländrygg

Axlar

Armbågar

tror bara att det är dom jag har förslitningsskador i … sen finns ju känningar pga ojämn muskulatur och sådant men det är ju inget…

Leder
    Underarm
    Knä
    Axel

Av Contender

som tur är har jag aldrig skadat mig och
    hoppas att det forsätter så down the road

har faktiskt aldrig skadat mig heller.. dock under de första månaderna körde jag triceps innan bröst en gång.. yeah right o köra hantelpressar där, fick båda hantlarna rakt ner i bröstet:nono:

Marklyft , fel vikter på ena sidan , så ena ryggmuskeln fick sig en ordentlig smäll

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 74 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.