Home › Forums › Allmänt om gymträning › Har du skadat dig av styrketräning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juni, 2006 at 14:17 #1004378Anonym anvandareMember
Har klarat mej rätt bra. Fick tennisarmbåge i sena tonåren plus allmänt ont här och där. Då pausade jag med träningen några år tills jag blev småfet och fick ett par ryggskott på grund av mitt dåvarande jobb med många tunga lyft. Tog upp träningen då och har sen dess inte haft några ryggproblem överhuvudtaget! Nize. :dance:
3 juni, 2006 at 14:29 #1004379Anonym anvandareMemberEnda problemet jag fått har varit ett par muskelsträckningar i ryggen och axlarna som gått över på ett par veckor, så jag är nöjd. Knack, kanck ta i trä
3 juni, 2006 at 14:58 #1004380Anonym anvandareMemberhar aldrig skadat mig så seriöst tack vare styrketräning…men nu så har man lyckats dra på sig ett diskbråck verkar det som i barndomsåldern…allting började med att jag testade knäböjsdräkt…jävla *********
3 juni, 2006 at 15:07 #1004381Anonym anvandareMemberEngång så dorg jag nästan handen urled de var för att jag kör marklyft med remmar. En annan gång fick jag skit ont i korsryggen på högra sidan hade svårt att vände på mig i en vecka. Har skadat mina armbågor pga bänkpress men allt gick över efter 1-2 veckors vila så de var inte värsta skadorna.
3 juni, 2006 at 15:13 #1004382Anonym anvandareMemberFör ett år sedan fick jag en muskelblödning i ena foten av övningen sittande vadpress. Skadan gjorde att jag inte kunde gå normalt ett par månader.
3 juni, 2006 at 15:33 #1004383Anonym anvandareMemberJa
Har haft ordentliga problem med handleder, axlar och rygg (2 gånger). Mindre besvär med armbågar.
3 juni, 2006 at 16:17 #1004384Anonym anvandareMemberJag har haft ont kontinuerligt i min höft i c:a 3år. Kan te sig då jag sitter i en stol och reser mig, därefter har jag ont i några minuter sedan försvinner smärtan helt. Eller så pulserar smärtan i höften hela tiden. Tror en nerv ligger i kläm mellan ledpanna och ledhuvud enligt min egen teori:.. och att leden kan rätta till sig ibland då man rör på sig.
3 juni, 2006 at 16:19 #1004385Anonym anvandareMemberJag har slagit mig på hakan av upright rows.
3 juni, 2006 at 19:25 #1004386Anonym anvandareMemberMina axlar var en smula övertränade ett tag…lite vila gjorde susen!
4 juni, 2006 at 07:36 #1004387Anonym anvandareMemberHar skadat vänster axel vid ett tillfälle samt fått en muskelbristning i bröstet. Klantigt, dåligt uppvärmd, dåliga rotatorcuffar, viktkåthet. Det är bra nu, men det känns att jag lärt mig nåt av det
4 juni, 2006 at 09:01 #1004388Anonym anvandareMemberHmm axel, bröst, underarmar, ländrygg, knän…jag är aldrig sjuk, men jag kompenserar det med att vara extremt skadebenägen
4 juni, 2006 at 10:46 #1004389Anonym anvandareMemberJag kan berätta om en goo ”skada” jag drog på mig i vintras. Jag var nere på Stenungsunds gym och hade precis gjort klart min uppvämning, för att sedan köra chins. Efter 6 chins börjar det ta emot riktigt mycket och vid den 9-onde tar jag i med allt jag har och det slutar med att det knastrar till i munen på mig. Upptäkte att jag bitit sönder en framtand ^^ bara att dra sig ner till tandläkaren…. inget jag rekomnderar fortsätt träna lungt ;O
4 juni, 2006 at 10:53 #1004390Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Hmm axel, bröst, underarmar, ländrygg, knän…jag är aldrig sjuk, men jag kompenserar det med att vara extremt skadebenägenSkadebenägen? Det kallas vanligtvis för träningsvärk och kan uppstå i den muskel man tränat
Jag har skadat axeln när jag körde militärpress för någon månad sedan. Smärtar i höger axel i ett visst läge i den negativa fasen.
4 juni, 2006 at 19:56 #1004391Anonym anvandareMember3 Skador, ingen av dem ingen av dem jätteallvarlig.
Axel, reducerad axelträning i ca 1 år, känns fortf emellanåt.
Knäskada, ca 1 år utan att kunna köra böj eller hacklift.
Höftlåsning, det gick lång tid innan det korrigerades och vissa problem tillkom, försvagad ländrygg bla som straffade sig i benträningen.
Kan inte klaga, har trots skadorna kunnat köra på bra ändå.
4 juni, 2006 at 19:59 #1004392Anonym anvandareMemberPiranha, har smygkikat på dig inne på Kolo. Grövre får man leta, lång och dessutom symmetrisk.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.