Har du skadat dig av styrketräning?

Home Forums Allmänt om gymträning Har du skadat dig av styrketräning?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 74 total)
  • Author

Japp, har skadat mig i höger axel en gång. Körde bänkpress i smith och därefter hantelpress, var inte så stark då så jag lyckades skada mig med 32,5 kg hantlarna. Hade därefter svårt att lyfta armen framför mig, dock inte åt sidan, vanlig hederlig vila löste problemet.

Var orolig att jag skulle dra upp skadan igen när jag började träna mer seriöst, har känt av det i början men nu verkar det vara helt borttränat. Mina axlar har också blivit påtagligt starkare och smidiga sen jag började köra riktigt djupa dips.

/BB

Pajat knäna flera gånger, pajat en armbåge, brytit en tå plus lite standardkrämpor i axlar, vader och annat som har fått slitit utan riktig uppvärmning.

knän och fotleder är paj efter många års skateboard, snowboard, wakeboard och taekwondo….gymrelaterat är mer sparsamt. vä. axel har spökat en del, men det beror nog på en clavikulafraktur som läkt lite snett.

sen rök framtänderna på hinderbanan under AF-kvalet i sthlm förra året…(hatar kryphinder)….men det är ju inget som inte går att fixa till….

rotor cuff skada i vänster axel
    Annars så är det väl några små muskelbristningar

Ryggskott massor av gånger. Axlar flera gånger. Knän ett par gånger. Handleder och armbågar ett par gånger. Muskelbristningar flertal gånger men inget alvarligt.

Ja, eller nja… inget allvarligt än :p
    Räknas olyckor ?

Min axel hoppade ur led när jag tränade just axlar.
    skönt var det inte

Åkte på en riktig högoddsare i julas när jag fick hälsporre av knäböj.

Såg en på gymmet som tappade skivstången på hälsenan när han körde marklyft. Kan inte ha varit någon höjdare.

Lingonberg wrote:
    Såg en på gymmet som tappade skivstången på hälsenan när han körde marklyft. Kan inte ha varit någon höjdare.

Hur fan gick det till? Mina hälsenor sitter iaf på baksidan av benet, är det inte så för alla? :|

IATOAON wrote:
    Hur fan gick det till? Mina hälsenor sitter iaf på baksidan av benet, är det inte så för alla? :|

Han kanske tappade den på någon annans hälsena ? :D

gjorde illa handleden en gång när jag körde rodd till hakan men stång. jag har oxå kört upp stången i hakan några ggr när jag kört den övningen. numera kör jag den med hantlar istället.

tror jag tog i lite mkt nån gång när jag tränade armar, det kändes jättekonstigt i armhålan o. på kvällen uptäckte jag en knöl där som försvann efter nån vecka.

IATOAON wrote:

Jag vet inte hur ni gör utfall men jag brukar ha Stången på ryggen och ett ben bakåt när jag gör utfall. i så fall tycker jag det är fullt möjligt att den landar på hälen om man tappar skivstången :p

Lingonberg wrote:
    Jag vet inte hur ni gör utfall men jag brukar ha Stången på ryggen och ett ben bakåt när jag gör utfall. i så fall tycker jag det är fullt möjligt att den landar på hälen om man tappar skivstången :p

men karln körde ju marklyft!

hmmm…
    Tränade sönder framsida axlar när jag 15-16 och körde alldeles för mycket bänk och för lite baksida…. (känns det igen? ;) ) Men egentligen inget allvarligt. Vila/Simträning + lite vettigare träning löste det…

Sen tappade jag balansen i knäböj för en 4-5 år sen och fick ta ett snabbt steg bakåt, stämplade i hälen i backen => Mikrofraktur. Läkte ju det med så småningom…

Annars har det nog inte varit något. Brukar inte skada mig genom träningen, men via jobbet händer det ju en del… :)
    Lyckades klämma sönder handleden i bakgavellyften på en lastbil för ett par år sen… Kunde inte ens lyfta en gaffel i början. Tog ett år innan jag kunde hålla i en skivstång och jag kan fortfarande inte träna bänk tyngre än 80 kg utan handledslinda (om jag inte kör smalbänk). Tycker nog man borde vara starkare än två fåniga hydraulkolvar… ;)

Aldrig :). Men det kommer väll :(

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 74 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.