Har du skadat dig av styrketräning?

Home Forums Allmänt om gymträning Har du skadat dig av styrketräning?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 61 through 74 (of 74 total)
  • Author

För några år sedan körde jag stående hantellyft åt sidan, och på sista nedåtsvängen vatt jag trött och okoncentrerad så hantlarna smällde ihop med Snoddas emellan. Rörde inte en min, ställde tillbaka hantlarna och linkade ut till duschen. Den stackarn var alldeles blåröd och dög inte till mycket i några dagar, men därefter vart han pigg och glad igen.

Lårkaka, Nackspärr någon gång och lite känn i axeln pga av mycket bänk.
    men det är inget mot var gymning har hjälpt mig mot knäskador och mot andra gamla fotbollskador.
    Anser iaf att styrketräning är den bästa medicinen mot skavanker och skador

2 värre muskelbristningar och en bristning av supraspinatus senan som plockade bort många månader av träning.
    Ett gäng mindre muskelbristningar.

Utslitna biceps och triceps fästen.

Utsliten quadriceps sena vid fästet nedanför knät.

Periodvis smärtande armbågar, knän och handleder.

Konstanta låsningar i ryggraden med medföljande kramper.

Krossat högra stortån då jag av ren klantighet tappade en metall vikt när jag skulle lasta av en smith maskin.

Blev en liten lista.

Hobby/motions styrketränande är definitivt guld värt för att hålla kroppen fräsch men hårdsatsande träning är tvärtemot.
    Finns inget nyttigt där.

Har kört i snart 20år utan en enda skada värd att nämn,
    har kört knallhårda pass, med mycke failure, å många set med ganska högt reps antal 8-16,körde i början pass som va upp till 2.5timmar.
    Kan tillägga att jag har ganska klena muskelfästen,har kanske haft tur, vet inte,men jag kör vidare…….peppar peppar:)

John wrote:
    För några år sedan körde jag stående hantellyft åt sidan, och på sista nedåtsvängen vatt jag trött och okoncentrerad så hantlarna smällde ihop med Snoddas emellan. Rörde inte en min, ställde tillbaka hantlarna och linkade ut till duschen. Den stackarn var alldeles blåröd och dög inte till mycket i några dagar, men därefter vart han pigg och glad igen.

HAHAHAHAHAH:D
    förlåt om jag skrattar men lät jävligt roligt 😮

Lingonberg wrote:
    Jag vet inte hur ni gör utfall men jag brukar ha Stången på ryggen och ett ben bakåt när jag gör utfall. i så fall tycker jag det är fullt möjligt att den landar på hälen om man tappar skivstången :p

Så vitt jag vet är det stor skillnad på utfall och marklyft? 8)

Har just nu en stukad handled:(

IATOAON wrote:
    Så vitt jag vet är det stor skillnad på utfall och marklyft? 8)

En liten måndags detalj bara…. Utfall ska det så klart vara och inget annat, alla missförstånd tar jag på mig 😮

Lingonberg wrote:
    Jag vet inte hur ni gör utfall men jag brukar ha Stången på ryggen och ett ben bakåt när jag gör utfall. i så fall tycker jag det är fullt möjligt att den landar på hälen om man tappar skivstången :p

ok, men du skrev marklyft i förra inlägget ;-)

Pugio wrote:
    ok, men du skrev marklyft i förra inlägget ;-)

Han skrev också ”En liten måndags detalj bara…. Utfall ska det så klart vara och inget annat, alla missförstånd tar jag på mig :o”

:)

jwallin wrote:
    Han skrev också ”En liten måndags detalj bara…. Utfall ska det så klart vara och inget annat, alla missförstånd tar jag på mig :o”

:)

å fan, d såg jag inte först

Jag har knappt åstadkommit någon muskelutveckling alls de senaste sju åren, för jag skadar mig precis hela tiden. Försöker jag träna magen så gör det bara ont i ryggen. Tränar jag armar så skriker armbågarna. Axel-och bröstträning har ihjäl mina axlar. Knäna börjar gnälla så fort jag belastar benen. Allt detta har dock blivit bättre på sistone, kanske beroende på att jag lyssnar allt mindre på gyminstruktörerna och mer på min kropp. Så jag har fortfarande hopp om livet! ;-)

henkebenke wrote:
    Jag har knappt åstadkommit någon muskelutveckling alls de senaste sju åren, för jag skadar mig precis hela tiden. Försöker jag träna magen så gör det bara ont i ryggen. Tränar jag armar så skriker armbågarna. Axel-och bröstträning har ihjäl mina axlar. Knäna börjar gnälla så fort jag belastar benen. Allt detta har dock blivit bättre på sistone, kanske beroende på att jag lyssnar allt mindre på gyminstruktörerna och mer på min kropp. Så jag har fortfarande hopp om livet! ;-)

Låter nästan som ett svårt fall av reumatsim det där.

Har väl knappast haft en stor skada, lite axelproblem tidigare men det räknar jag inte som skada, men jag röstade ja ändå

Viewing 14 posts - 61 through 74 (of 74 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.