Har du tuttar?

Home Forums Allmänt om gymträning Har du tuttar?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 102 total)
  • Author
    Björn Ö wrote:
    För mig personligen så tycker jag att Pec-decken fungerar bra att aktivera insidan på bröstet, dock så är det alldeles för många som har för mycket vikt vilket innebär att de trycker in vikterna med armarna istället för att köra med rätt muskelgrupp, Så använd en lägre vikt och tryck med bröstet samt spänn brösten i bottenläget innan det är dags för en till reps, så ska du se att insidan börjar växa.
    Men det är kanske som skrivits tidigare beroende på genetik.

Jag vill träna upp bredden på mina biceps :D ;)

berenger wrote:
    jag vet att du driver med Björn, men here goes; hammer curls ger dig bredare armar, den lägger tonvikten på brachialis och underarmsmuskeln. brachialis är muskeln som ligger nedanför biceps brachi…

Det ger väl mig inte bredare armar utan snarare illusionen av det? ;)

Melin wrote:
    Det ger väl mig inte bredare armar utan snarare illusionen av det? ;)

Om du hade kunnat lite anatomi så hade du vetat varför hammer curl gör armen bredare och det är ingen illusion :up:

Jacksatan wrote:
    *suck*
    En sista gång… vad Milos Sarcev eller någon annan säger är inte av betydelse för karln har inte studerat anatomi. Det finns INGEN som har någonsomhelst koll på anatomi påstår att man kan träna insida bröst eller utsida bröst mer. Däremot är bröst en solfjädersmuskel vilket gör att undre och övre går att träna mer eller mindre.

Hmm vad vet du om att Milos inte har studerat anatomi ?? eller är det ett antagande ;)

berenger wrote:
    vadå illusion? är man bred så är man! ingen illusion där! haha! sen finns det ju gynsamma vinklar av ens fysik, men den ljuger ändå inte.

Nu ska jag vara petig å jävlas med dig;): det e ju inte biceps som blir bredare..? ;) :D

jocke wrote:
    Om du hade kunnat lite anatomi så hade du vetat varför hammer curl gör armen bredare och det är ingen illusion :up:

Correction: bredare biceps, inte armar. my bad ;)

anledningen till att folk tror att vissa övningar tar mer på insidan är antagligen för att vissa övningar kontraherar pecsen mer o man då känner mer ”tryck” i brösten.
    Jämför att trycka till i bänken med att korsa armarna i slutet när du kör cabelflyes…

min teori iaf:nerd-tb:

wille wrote:
    anledningen till att folk tror att vissa övningar tar mer på insidan är antagligen för att vissa övningar kontraherar pecsen mer o man då känner mer ”tryck” i brösten.
    Jämför att trycka till i bänken med att korsa armarna i slutet när du kör cabelflyes…

min teori iaf:nerd-tb:

precis, lättare kontraktion av muskeln.

Jacksatan wrote:
    På vilket sätt hör hans kunskaper om anatomi ihop med hans kunskap för att bygga muskler? Du behöver kunna lyfta en viktjävel samt kunna kost och prepp. Jag kan inte anatomi personligen, däremot har jag pratat med folk som är väl insatta i ämnet och även sjukgymnaster t ex.
    Argumentet att den som är störst kan mest är ju så patetiskt att jag inte ens kommenterar det ytterligare. Du har ju mindre muskler än mig, så vad fan kan du om träning överhuvudtaget?

Det jag vill påpeka är att bara för att nån internetguru säger nåt så behöver det inte vara sant. Och nej jag vet inte hur bra anatomiska kunskaper han har. Jag har hellre aldrig sagt att det verkligen går att träna inre brös,t utan att jag tycker att det vore konstigt om man inte kunde. Sen det där med att jag har mindre muskler än dig tror jag inte stämmer riktigt lilla du…

jocke wrote:
    Hmm vad vet du om att Milos inte har studerat anatomi ?? eller är det ett antagande ;)

Det är ett antagande baserat på hans felaktiva uttalanden om att det går att träna inre bröst. Alternativet är att han är dum i huvudet och inte förstår om han läser saker om anatomi. Men min positiva människosyn gör att jag dock tror på det första påståendet att han ej läst anatomi.

Milos Sarcev är en tönt. Det spelar ingen jävla roll om han har tränat upp 3294732 av världens bästa byggare. Killen tycker att man ska reppa på ~60kg i bänkpress för att få stora pecs. Att han är större betyder väl för fan ingenting. Det finns idioter på mitt gym som verkligen kan noll om vare sig träning eller kost, och som är större än vääääldigt många här inne. Bra gener och a whole lot of steroider gör nog mycket mer än kunskap.

Såhär är det. Det spelar ingen jävla roll vad internetgurus, externetgurus eller Milos Sarcev säger. Det är grundläggande anatomi, d.v.s. VETENSKAP att muskeljäveln är en stor sammanhängande köttklump som inte går att prickskjuta på något jävla sätt bara för att det ”känns så”. Ifall det nu gick att forma en muskel så som ni och er vän Mille påstår skulle man med hårt arbete och en bra plan kunna forma sin biceps till en bokstav. MAN KAN INTE FORMA MUSKLER.

Av samma anledning som man inte kan forma muskler ser en människas muskler exakt likadana ut oberoende av vilken övning man har kört. De som kör mycket fria vikter och basövningar får varken finare eller fulare eller ens annorlunda muskler (ja förutom möjligtvis större) än de som har bosatt sig i cablecrossen.

Att byggare har trott på en sak under väldigt många år betyder väl tammefan ingenting. Herregud, byggare är de dummaste organismerna som har vandrat på jordklotet.

:)

sarbaz wrote:
    Milos Sarcev är en tönt. Det spelar ingen jävla roll om han har tränat upp 3294732 av världens bästa byggare. Killen tycker att man ska reppa på ~60kg i bänkpress för att få stora pecs. Att han är större betyder väl för fan ingenting. Det finns idioter på mitt gym som verkligen kan noll om vare sig träning eller kost, och som är större än vääääldigt många här inne. Bra gener och a whole lot of steroider gör nog mycket mer än kunskap.

Såhär är det. Det spelar ingen jävla roll vad internetgurus, externetgurus eller Milos Sarcev säger. Det är grundläggande anatomi, d.v.s. VETENSKAP att muskeljäveln är en stor sammanhängande köttklump som inte går att prickskjuta på något jävla sätt bara för att det ”känns så”. Ifall det nu gick att forma en muskel så som ni och er vän Mille påstår skulle man med hårt arbete och en bra plan kunna forma sin biceps till en bokstav. MAN KAN INTE FORMA MUSKLER.

Av samma anledning som man inte kan forma muskler ser en människas muskler exakt likadana ut oberoende av vilken övning man har kört. De som kör mycket fria vikter och basövningar får varken finare eller fulare eller ens annorlunda muskler (ja förutom möjligtvis större) än de som har bosatt sig i cablecrossen.

Att byggare har trott på en sak under väldigt många år betyder väl tammefan ingenting. Herregud, byggare är de dummaste organismerna som har vandrat på jordklotet.

:nerd-tb: Jag gillar dig, Sarbaz

sarbaz wrote:

Lite byggarfientlig ;)

jag tror d

berenger wrote:
    vem är du Sarbaz att säga någonting, vem är jacksatan… vem är jag för den delen, jag är inte mycket till världen heller. ni tänker som jag gjorde under tonåren; så där stor blir jag om jag börjar trycka. hade inte så stor respekt för grova killar, tänkte ju; det är väl ingenting, hade jag tryckt så skulle jag också se ut så där. du Jacksatan har fortfarande inte fattat hur man ska växa, du tror -bara jag bänkar 160 kg så kommer jag växa.. det spelar ingen roll vad jag skriver, för du kommer hela ditt liv skylla på gener. faktum är att dom har lyckats och ni inte, så varför ska man lyssna på en förlorare? en sak jag har märkt över åren är att bodybuildare är smarta inte dumma som du Sarbaz skriver.

Nänä, det är klart jag inte tror att man blir jättegrov endast av att kura. Jag kurar (får man skriva så här?) så att mina blodfetter vill gråta av ångest, men inte fan har jag blivit särskilt grov. Det vet jag om. Men samtidigt kan du ju inte förneka att om man vågade och kunde ligga på riktigt höga doser av riktigt potenta steroider under lång tid, åt bra och tränade normalt så som de flesta gör så skulle man blir grov, eller hur? Men hela grejen går ut på att man får värdera vad man tycker är viktigt här i livet: att bli riktigt grov eller hälsan. Själv väljer jag hälsan, men inte nödvändigtvis fullt ut.

Grejen är bara den att jag inte är ute efter att bli särskilt grov. Jag vill helst hålla mig under 90kg hård (jag är inte särskilt lång heller). Jag vill bara bli stark som fan, så mig kan vi strunta i, jag är ett dåligt exempel. Och vad vet du om att vi är förlorare? Har vi ens försökt? :)

Jag är inte fientlig mot byggare, jag säger bara att ni är dumma. Och det är ju skitbra för mig som inte är byggare. :D

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 102 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.