Home › Forums › Allmänt om gymträning › Har du tuttar?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 februari, 2006 at 10:23 #1043552Anonym anvandareMember
ja, visst m
2 februari, 2006 at 10:24 #1043553Anonym anvandareMemberovanst
2 februari, 2006 at 10:24 #1043554Anonym anvandareMemberMen jaja, jag skojar lite med er. Det är klart att jag inte tycker att ”byggare”, ”styrkelyftare”, ”chilenare” eller någon annan grupp av människor är dumma. Tjejer däremot…
2 februari, 2006 at 10:35 #1043555Anonym anvandareMemberberenger wrote:vem är du Sarbaz att säga någonting, vem är jacksatan… vem är jag för den delen, jag är inte mycket till världen heller. ni tänker som jag gjorde under tonåren; så där stor blir jag om jag börjar trycka. hade inte så stor respekt för grova killar, tänkte ju; det är väl ingenting, hade jag tryckt så skulle jag också se ut så där. du Jacksatan har fortfarande inte fattat hur man ska växa, du tror -bara jag bänkar 160 kg så kommer jag växa.. det spelar ingen roll vad jag skriver, för du kommer hela ditt liv skylla på gener. faktum är att dom har lyckats och ni inte, så varför ska man lyssna på en förlorare? en sak jag har märkt över åren är att bodybuildare är smarta inte dumma som du Sarbaz skriver.Hur mycket volym man får i förhållande till styrka är väldigt mycket genetiskt. Om jag som nu tar 170 i bänk med små armar och rätt små bröst så har jag svårt att se att jag skulle få byggararmar om jag inte kommer upp och tar runt 250kg. På vilket sätt har jag tränat annorlunda än byggare? Jag tränar inte 1or och 2or som styrkelyftare. Bartolls program jag kör efter är ju knappast utformat för något annat än att få volym, och jag har alltid tidigare kört 5-8reps iaf.
Jag är fullt medveten om att jag inte blir nån olympiabyggare bara för att jag dopar mig, men det har jag ju aldrig sagt. Jag är imponerad över många fysiker i Sverige utan att vara avundsjuk för att jag inser att jag aldrig kan se ut sådär. Men man måste ju kunna vara ärlig och säga att gener har betydelse, annars snackar man ju skit.
Sen snackar vi ju inte om vinna och förlora här, vi snackar om man kan bygga inre bröst eller inte. Det är en ren faktagrej som är vetenskapligt belagt och då spelar det ingen roll vad hur mycket mer muskler Milos Sarcev har än mig.2 februari, 2006 at 11:26 #1043556Anonym anvandareMemberberenger wrote:när du en vacker och solig dag tar i så det stänker och äntligen klarar 250 kg i bänk kommer du fatta att du inte fattat galoppen. jag sa ju att du skulle skylla på gener.. gener gener steroider:ike:Jag kommer inte ta 250 i bänk så det är bara ett hypotetiskt resonemang…
”Skylla på gener”, det är en förklaring som är rimlig. Vad är din förklaring till att jag har bristande volym i förhållande till min styrka? Ätit fel? Tränat fel? Ska jag lägga mig och göra flyes? Cable cross? Ge mig nåra konkreta tips? Du menar alltså att volym och styrka är 2 helt skilda parametrar inom styrketräning?2 februari, 2006 at 12:17 #1043557Anonym anvandareMemberberenger wrote:jag kommer inte lägga upp mitt schema här, för då får jag bara kommentarer; läs på och okunskap! däremot kan jag säga på rak arm att alla som jag känner som har blivit stora har gett allt i gymmet, man ska inte klara ett strikt rep till när man går därifrån. igår efter bröst och triceps; kunde jag inte ens sträcka ut armen i kickbacks, först då gick jag hem. förövrigt är flyes en super övning! som verkligen tränas efter bröstets funktion eller hur man nu ska formulera det.
jag skriver om kontakt, dom flesta verka tro att det inte spelar någon roll.
det är klart att vikt spelar roll, men bara om du har kontakt.
träningen ska inte gå ut på siffror, utan känslan.
det finns många som inte tränar tungt men ändå är framstående i kroppsbyggning, så att fästa för stor vikt i vad man bänkar tycker jag är löjlig, så länge vi inte pratar styrkelyft och dylikt.Jag har provat köra ut mig tills jag inte kan gå hem från gymmet ens. Resultatet är att jag måste vila 8dagar innan nästa pass för den muskeln innan jag är fräsch. Jag ökar mer i vikter på det sätt jag kör nu, men du menar att det inte spelar någon roll? Jag ska ändå köra ut mig tills jag kryper från gymmet för att jag ökar mer i volym på det viset även om styrkan inte ökat? Är det korrekt uppfattat?
Du är rätt självgod om du tror att du är den enda som kan köra ut dig ordentligt på gymmet och att ingen annan tränar hårt. Problemet är att min kropp inte svarar på den typen av träning.
Det finns de som tränar tungt och är framgångsrika inom byggningen, hur är det möjligt enligt ditt sätt att se det? hur har en sån som Jonnie Jackson fått nån volym överhuvudtaget? Han har ju bara ändrat lite i repsomfånget men annars kör han ju bänk, böj och mark tungt som satan än.2 februari, 2006 at 12:45 #1043558Anonym anvandareMemberVad är det vi spinkiga råttor gör för fel då berenger, som vi nu kan rätta till för att bli grova?
2 februari, 2006 at 12:46 #1043559Anonym anvandareMemberberenger wrote:jämför du dig med J. Jackson, och hans sett att träna :ike: om du tränar oftare får du inte lika mycket träningsverk, om det är det du öroar dig över. förövrig är min favorit övning marklyft.. jag älskar den hahaDet var ju inte jag som började dra in byggare i den här diskussionen…
Du har fortfarande inte förklarat för mig hur jag ska träna för att få volymen? Jag ökar ju i volym när jag ökar i styrka, dock inte så mycket som en del andra gör. Jag har bott med en kille och tränat med densamma i 2år tidigare. Vi var och är jämnstarka med enda skillnaden att han väger 10kg muskler mer och har 7cm grövre armar. Vi tränade på samma med varandra och på samma sätt i 2år. Och du snackar om att det inte är genetiskt betingat hur mycket volym man får i förhållande till sin styrka?2 februari, 2006 at 13:15 #1043560Anonym anvandareMembersarbaz wrote:Men jaja, jag skojar lite med er. Det är klart att jag inte tycker att ”byggare”, ”styrkelyftare”, ”chilenare” eller någon annan grupp av människor är dumma. Tjejer däremot…2 februari, 2006 at 13:20 #1043561Anonym anvandareMemberTigris wrote:det är väl så att ni har olika fysik dessutom behöver det inte vara så att ni svarar likadant på samma övningar och samma träning du får hitta det som passar dig bäst.Såja, slutdiskuterat då !
2 februari, 2006 at 13:28 #1043562Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Det var ju inte jag som började dra in byggare i den här diskussionen…
Du har fortfarande inte förklarat för mig hur jag ska träna för att få volymen? Jag ökar ju i volym när jag ökar i styrka, dock inte så mycket som en del andra gör. Jag har bott med en kille och tränat med densamma i 2år tidigare. Vi var och är jämnstarka med enda skillnaden att han väger 10kg muskler mer och har 7cm grövre armar. Vi tränade på samma med varandra och på samma sätt i 2år. Och du snackar om att det inte är genetiskt betingat hur mycket volym man får i förhållande till sin styrka?jag vill inte vara dum , men Jacksatan hur bra eller dåliga gener har du, vet du det? Skulle inte tro det, det vet ingen förrän man tränat hårt och ätit rätt i många år (och hittat sin tränings stil)
2 februari, 2006 at 14:21 #1043563Anonym anvandareMemberjocke wrote:jag vill inte vara dum , men Jacksatan hur bra eller dåliga gener har du, vet du det? Skulle inte tro det, det vet ingen förrän man tränat hårt och ätit rätt i många år (och hittat sin tränings stil)Jag vet att jag ej har så pass bra gener att jag kan stå på en olympiascen. Tor Lundsten vägde 92.5kg med väldigt lite fett efter 1.5halvt års träning. Jag väger inte 92.5hård efter 7års träning. Jag har svårt att se att han på det året tränat och ätit så oerhört mycket bättre än vad jag sammanlagt gjort under 7år…
Jag mår inte dåligt över att jag inte kommer väga 100kg hård ren. Jag är nöjd för de ökningar jag gjor och tycker min fysik är helt ok.2 februari, 2006 at 16:06 #1043564Anonym anvandareMemberberenger wrote:jag kommer inte lägga upp mitt schema här, för då får jag bara kommentarer; läs på och okunskap! däremot kan jag säga på rak arm att alla som jag känner som har blivit stora har gett allt i gymmet, man ska inte klara ett strikt rep till när man går därifrån. igår efter bröst och triceps; kunde jag inte ens sträcka ut armen i kickbacks, först då gick jag hem. förövrigt är flyes en super övning! som verkligen tränas efter bröstets funktion eller hur man nu ska formulera det.
jag skriver om kontakt, dom flesta verka tro att det inte spelar någon roll.
det är klart att vikt spelar roll, men bara om du har kontakt.
träningen ska inte gå ut på siffror, utan känslan.
det finns många som inte tränar tungt men ändå är framstående i kroppsbyggning, så att fästa för stor vikt i vad man bänkar tycker jag är löjlig, så länge vi inte pratar styrkelyft och dylikt.Bland det bästa jag sett någon skriva på det här forumet!
Den absolut mest grundläggande principen i bodybuilding träning:
KONTAKT!
Utan kontakt spelar det ingen roll om du kör tungt eller lätt, högrep eller lågrep, snebänk eller plan.Å visst fasen går det att prickskjuta inre bröst!
Men hur får bli min lilla hemlighet:whistle:Mvh / Tobbe K
2 februari, 2006 at 16:14 #1043565Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Bland det bästa jag sett någon skriva på det här forumet!
Den absolut mest grundläggande principen i bodybuilding träning:
KONTAKT!
Utan kontakt spelar det ingen roll om du kör tungt eller lätt, högrep eller lågrep, snebänk eller plan.Å visst fasen går det att prickskjuta inre bröst!
Men hur får bli min lilla hemlighet:whistle:Mvh / Tobbe K
:up:
Men tobbe nu kommer aldrig tråden att dö:p du har väl sett att det inte går2 februari, 2006 at 16:21 #1043566Anonym anvandareMemberJag tycker att det varierar lite beroende på kroppsdel övning hur mycket kontakt en betyder. För bröst tycker jag att det är direkt avgörande! Jag har själv haft svårt att få nåt att hända, men nu verkar det som att jag är på rätt väg. Mycket tack vare Milos Sarcev och The Fit Show. :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.