Har du tuttar?

Home Forums Allmänt om gymträning Har du tuttar?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 102 total)
  • Author

De säjs att med styrkan kommer också massan,jag vet i f¤n,de stämmer till viss del säkert,själv har jag aldrig fått ut nått av att köra 4-reppare,
    för volym måste jag få rejät med pump i musklerna å de får jag inte på låga reps.
    Sen e de rena rama semester träningen tycker jag, men de e ju en annan sak:)
    Känner förresten en styrkelyftare som va stark som fan,grym i bänk å drog 270 i mark,han vägde 84kg å va 183 lång,såg ut som en räka i kroppen.
    Hade inte haft nått i mot å va så stark som han va, men jag hade inte velat ha hans räk-kropp

Känner flertalet som sänkt sina vikter, går på kontakt och växer som aldrig förr.

Likväl finns det dem som efter lång tids experimenterande hittar ett träningssätt som passar dem och ökar som aldrig förr. T.om. bättre än som nybörjare.

Det är oerhört svårt att generalisera om vad som fungerar och icke fungerar.
    Att öka i storlek är då bra mkt svårare än att öka i styrka.

Kan hålla med om allt som Berenger sagt:emo-thumb

Lindmark wrote:
    Känner flertalet som sänkt sina vikter, går på kontakt och växer som aldrig förr.

Likväl finns det dem som efter lång tids experimenterande hittar ett träningssätt som passar dem och ökar som aldrig förr. T.om. bättre än som nybörjare.

Amen…
    själv lyfter jag mer i princip varenda gång jag tränar, men volymen tar verkligen tid.

nicke biff wrote:
    De säjs att med styrkan kommer också massan,jag vet i f¤n,de stämmer till viss del säkert,själv har jag aldrig fått ut nått av att köra 4-reppare,
    för volym måste jag få rejät med pump i musklerna å de får jag inte på låga reps.
    Sen e de rena rama semester träningen tycker jag, men de e ju en annan sak:)
    Känner förresten en styrkelyftare som va stark som fan,grym i bänk å drog 270 i mark,han vägde 84kg å va 183 lång,såg ut som en räka i kroppen.
    Hade inte haft nått i mot å va så stark som han va, men jag hade inte velat ha hans räk-kropp

Han hade inte blivit grövre av att köra högre reps om du tror det.

nicke biff wrote:

Kör bodypump, då får du garanterat blod i musklerna. ;)

Men ni som säger att det inte går att prickskjuta bröst. Varför ska man då köra fulla reps? Om alla muskelfibrer ändå stimuleras kan man ju köra väldigt korta reps, och endast en övning?? Varför köra olika övningar om musklen tränas fullt ut hela tiden.

Som sagt. Bullshit!

trasan wrote:
    Men ni som säger att det inte går att prickskjuta bröst. Varför ska man då köra fulla reps? Om alla muskelfibrer ändå stimuleras kan man ju köra väldigt korta reps, och endast en övning?? Varför köra olika övningar om musklen tränas fullt ut hela tiden.

Som sagt. Bullshit!

Du kan prickskjuta bröst: över, mitten, undre del.

Melin wrote:
    Du kan prickskjuta br
    Lindmark wrote:

Jag ser 100tals på gymmet varje dag som står och fjantar sig i cablecross eller flyes och kör på kontakt som aldrig får nån massa. Men alla ska såklart köra på vad de tror att de ökar bäst på. Så länge jag ökar i styrka ökar jag i muskler, så jag kör på mitt träningssätt.

Melin wrote:
    Du kan prickskjuta br
    Jacksatan wrote:
    Jag ser 100tals på gymmet varje dag som står och fjantar sig i cablecross eller flyes och kör på kontakt som aldrig får nån massa. Men alla ska såklart köra på vad de tror att de ökar bäst på. Så länge jag ökar i styrka ökar jag i muskler, så jag kör på mitt träningssätt.

Skrev jag ngt om cablecross och flyes?

Man kan köra tungt i basövningar med kontakt. Jag ser inget likhets tecken mellan en viss övning och kontakt. Då förutsätter jag alltid att basövningar kommer i första hand visserligen.

Lindmark wrote:
    Skrev jag ngt om cablecross och flyes?

Man kan k

Jacksatan wrote:

Fjantar i cablecrossen å flyes???? men hallå du får nog ta å köra ett riktigt bröstpass snart. Fan va häftigt om vi kunde skicka tillbaka dej 30år i tiden,till golds gym, så hade du kunnat gå förbi Arnold när han kör flyes, å säga till han
    -här ligger du å fjantar dej….taskiga pecs du har förresten Arnie!:p

Jacksatan wrote:
    Hur kör man bänk utan kontakt isåfall? Hur skulle du definiera kontakt? Sätter du likhetsteckan mellan kontakt och att köra strikt nu?

Om man kör för att eftersträva så mkt ”kontakt” som möjligt så ser jag det som superstrikt träning med aningen långsammare reps än normalt.

Kontakt har man annars i vilken övning som helst hur man än kör i princip. Annars gör man ngt fel.

Nu utgick jag från början från mig själv vad gäller att cable osv är finputs och inte mer än kanske ett litet plus i kanten. Alla tänker visserligen inte på det sättet så mitt inlägg kanske missuppfattades av en del.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 102 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.