Home › Forums › Allmänt om gymträning › Har du tuttar?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 februari, 2006 at 18:39 #1043582Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Det har att göra med helt andra saker. T ex att det är bra att sträcka ut muskeln i dess fulla längd, för att få elasticitet i muskeln. Sedan är det svårare att ta i om du ska köra väldigt korta reps. Men muskeln ser inte annorlunda ut för att du kör kortare reps.
Visa mig en bild på en kille som har stora bröst och stort glapp mellan dessa som sedan har tränat ihop detta glapp? Jag har aldrig sett en enda före eller efter bild på en byggare eller nån annan som fått en helt annan fysik än den de hade när de tränat bara ett tag. Skillnaden är bara att musklerna blivit större.Men om detta du säger stämmer så behöver du bara köra en övning per muskelgrupp,,, :frust:
2 februari, 2006 at 18:48 #1043583Anonym anvandareMemberJag hade visst rätt. Byggare är dumma. Tacka vet jag styrkelyftare och tyngdlyftare.
Enligt en somalisk undersökning av IQ-nivån på olika kraftsportare fann man att lyftare i allmänhet hade ~20-22 siffror mer i IQ än byggare.
2 februari, 2006 at 18:54 #1043584Anonym anvandareMembersarbaz wrote:Jag hade visst rätt. Byggare är dumma. Tacka vet jag styrkelyftare och tyngdlyftare.Enligt en somalisk undersökning av IQ-nivån på olika kraftsportare fann man att lyftare i allmänhet hade ~20-22 siffror mer i IQ än byggare.
Jag kan intyga att det stämmer, jag är dum på riktigt.
2 februari, 2006 at 18:56 #1043585Anonym anvandareMembertrasan wrote:Men om detta du säger stämmer så behöver du bara köra en övning per muskelgrupp,,, :frust:Det behöver du också bara göra. Det är mer för psyket det kan vara bra att byta. Det finns folk med otroligt bra fysik som kör bänk och snedbänk för bröst och stång för biceps. Rygg, ben och triceps samt axlar innehåller ju fler muskler än en och måste därför attackeras på olika sätt.
2 februari, 2006 at 18:59 #1043586Anonym anvandareMembernicke biff wrote:Fjantar i cablecrossen å flyes???? men hallå du får nog ta å köra ett riktigt bröstpass snart. Fan va häftigt om vi kunde skicka tillbaka dej 30år i tiden,till golds gym, så hade du kunnat gå förbi Arnold när han kör flyes, å säga till han
-här ligger du å fjantar dej….taskiga pecs du har förresten Arnie!:pSå ett riktigt bröstpass måste inkludera flyes eller? Jag kör bänk och snedbänk och mina bröst tycker jag har bra form så vad ska jag ändra på?
Att Arnold hade bra bröst förtar inte faktumet att 90% på gymmet kör sakta o strikt i flyes och cable och har värdelösa pecs.2 februari, 2006 at 19:03 #1043587Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Om man kör för att eftersträva så mkt ”kontakt” som möjligt så ser jag det som superstrikt träning med aningen långsammare reps än normalt.Kontakt har man annars i vilken övning som helst hur man än kör i princip. Annars gör man ngt fel.
Nu utgick jag från början från mig själv vad gäller att cable osv är finputs och inte mer än kanske ett litet plus i kanten. Alla tänker visserligen inte på det sättet så mitt inlägg kanske missuppfattades av en del.
Av alla videos jag sett på proffs så finns det inte ett som kör sina reps sakta. Alla kör otroligt explosivt. Lee Priest, Coleman, Arnold, Cutler. Hela bunten kör sina reps snabbt och inte fasen kör de speciellt strikt i alla övningar heller.
Jag skulle säga att jag tränar ungefär som Coleman när jag kör. Explosivt och strikt men inte superstrikt.2 februari, 2006 at 19:06 #1043588Anonym anvandareMembersarbaz wrote:Jag hade visst rätt. Byggare är dumma. Tacka vet jag styrkelyftare och tyngdlyftare.Enligt en somalisk undersökning av IQ-nivån på olika kraftsportare fann man att lyftare i allmänhet hade ~20-22 siffror mer i IQ än byggare.
Ja somaliska lyftare är nog smartast i världen:D
2 februari, 2006 at 19:08 #1043589Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Av alla videos jag sett på proffs så finns det inte ett som kör sina reps sakta. Alla kör otroligt explosivt. Lee Priest, Coleman, Arnold, Cutler. Hela bunten kör sina reps snabbt och inte fasen kör de speciellt strikt i alla övningar heller.
Jag skulle säga att jag tränar ungefär som Coleman när jag kör. Explosivt och strikt men inte superstrikt.Nej jag har inte heller lagt märke till det, men syftade inte på ngn av dem nämnda heller. Kör inte heller på det sättet. Jag är ingen fanatiker av ngn slags speciell träningsprincip. Det är lite som att snacka om failure och icke failure. Folk har sina bestämda uppfattningar hursomhelst.
Det är en diskussion som aldrig kommer ngnstans.2 februari, 2006 at 19:29 #1043590Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Nej jag har inte heller lagt märke till det, men syftade inte på ngn av dem nämnda heller. Kör inte heller på det sättet. Jag är ingen fanatiker av ngn slags speciell träningsprincip. Det är lite som att snacka om failure och icke failure. Folk har sina bestämda uppfattningar hursomhelst.
Det är en diskussion som aldrig kommer ngnstans.Det har du helt rätt i. Men det blir lite irriterande när folk säger att det är för att man inte kör med kontakt man inte har så mycket volym. Vore det så skulle proffsen köra långsammare reps och verkligen ”känna vikten”.
2 februari, 2006 at 19:46 #1043591Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Så ett riktigt bröstpass måste inkludera flyes eller? Jag kör bänk och snedbänk och mina bröst tycker jag har bra form så vad ska jag ändra på?
Att Arnold hade bra bröst förtar inte faktumet att 90% på gymmet kör sakta o strikt i flyes och cable och har värdelösa pecs.Jag känner många som kör strikt i cablen och har grymma pecs.
Var tränar du?2 februari, 2006 at 19:46 #1043592Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Av alla videos jag sett på proffs så finns det inte ett som kör sina reps sakta. Alla kör otroligt explosivt. Lee Priest, Coleman, Arnold, Cutler. Hela bunten kör sina reps snabbt och inte fasen kör de speciellt strikt i alla övningar heller.
Jag skulle säga att jag tränar ungefär som Coleman när jag kör. Explosivt och strikt men inte superstrikt.Det finns en markant skillnad och det är den att dessa herrar har tränat i åtskilliga år och redan har byggt upp en grym grundfysik på diverse sätt och kanske inte har samma behov att öka supermycket i massa samt att de vet hur deras kroppar reagerar på deras träningsmetoder.
Det är ungeför som om en nybörjare i golf skulle gå ett varv med Tiger Woods golfklubbar, de skulle spendera större delen av dagen ute i skogen eftersom det är en grym skillnad mellan nybörjarklubbar och proffsklubbor.
Så man måste lära sig krypa innan man kan gå.
2 februari, 2006 at 19:50 #1043593Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Av alla videos jag sett på proffs så finns det inte ett som kör sina reps sakta. Alla kör otroligt explosivt. Lee Priest, Coleman, Arnold, Cutler. Hela bunten kör sina reps snabbt och inte fasen kör de speciellt strikt i alla övningar heller.
Jag skulle säga att jag tränar ungefär som Coleman när jag kör. Explosivt och strikt men inte superstrikt.Förklara vad du menar när du säger att Arnold kör otroligt explosivt….typ fri- idrotts träning eller?
2 februari, 2006 at 19:52 #1043594Anonym anvandareMember”jag har r
2 februari, 2006 at 20:01 #1043595Anonym anvandareMembernicke biff wrote:Förklara vad du menar när du säger att Arnold kör otroligt explosivt….typ fri- idrotts träning eller?Han lyfter vikten snabbt och inte sakta. Kan det bli klarare än så?
2 februari, 2006 at 20:03 #1043596Anonym anvandareMembernicke biff wrote:Jag känner många som kör strikt i cablen och har grymma pecs.
Var tränar du?Jag känner många som tränar tungt i bänken och har grymma pecs. Det är ju ni som försöker övertyga mig om att varför jag ej har så mycket volym beror på att jag är kör med så mycket ”kontakt”.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.