Har gjort ett schema

Home Forums Allmänt om gymträning Har gjort ett schema

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tjena är mitt schema som jag gjort själv bra. Kommentera gärna.

Måndag: Axlar,Biceps,Vader
    Tisdag: Bröst,Triceps,Lår
    Onsdag:Ryg,Biceps,Vader
    Torsdag:Bröst,Mage.Lår
    Fredag.Triceps,Vader,Axlar.
    Lördag: Vila
    Söndag: Vila

Så tar jag glutamin och nja har slutat tagit super mega mass 2000 har lite kvar så tar lite då och då.

det kommer funka om du tr

Sam jr wrote:
    det kommer funka om du tr
    Bananaosten wrote:
    Jag k
    Sam jr wrote:
    det kommer funka om du tränar som en fjolla ..annars kommer du bli övertränad redan första veckan

*asg* det där var nog dagen dietinlägg i debatten :up:

tycker ditt schema ser lite överambitiöst ut. är du inte väldigt träningsvan så kommer du som sam säger bli övertränad och skada dig ganska snart. sikta på att träna varje muskelgrupp 1 gång/v till att börja med. när du sen stagnerar så ska du inte träna mer utan byta övningar, repsantal, vila mer, äta mer osv osv. den träningsdos du beskriver ligger i klass med martin kjällström.

kör hårt..

Reyky wrote:

tycker ditt schema ser lite överambitiöst ut. är du inte väldigt träningsvan så kommer du som sam säger bli övertränad och skada dig ganska snart. sikta på att träna varje muskelgrupp 1 gång/v till att börja med. när du sen stagnerar så ska du inte träna mer utan byta övningar, repsantal, vila mer, äta mer osv osv. den träningsdos du beskriver ligger i klass med martin kjällström.

kör hårt..

Min kropp är typ lite konstigt har aldrig skadat mig i mitt liv på tränning plus så har jag trännat americansk fotboll i 2 år utan nån skada. Mitt Nuvarande schema va alla muskler varanan dag i 3 timmar. Jag trännar för att få stora men synliga muskler. Så nu bytte jag schema. Men atagligen va det inget bra schema.

Reyky wrote:

kör hårt..

ehh fan ..humörsvängningar : )

har endå höjjardag så jag tog mig friheten att skriva ett inlägg åt honom

hur gammal är du??
    hur lång är du
    och hur mycket väger du

eftersom du har tränat i 3? år så borde du i varjefall ha lärt dig att ta ut dig ordentligt på gymmet och då ska du absolut inte köra så ofta som du gör…

dem två vanligaste felen folk gör är att dem äter för lite och tränar för dåligt (alltså för mesigt ) dem tar inte ut sig till max (dem kanske tror det men det gör dem inte )

om du äter ordentligt så fortsätt med det, annars e det nog dags att börja häva i sig mat …ät ofta och mycket, så mycket du kan fasst nyttig mat då

oroa dig inte för fett, fett är bra om man ska bygga muskler ..det kan man skala bort senare, se till att inte gå upp för mycket bara

angående träningen så kan jag rekomendera dig att köra igenom kroppen EN gång på 7-8 dagar

tex träning varannan dag ..då hinner kroppen vila (det är under vilan man växer) mellan varje pass och nervsystemet får återhämta sig i lugn och ro.

kör man hårt så tar det ca en vecka för musklerna att bli helt återställda

ett exempel är tex

Måndag: bröst och vader
    Tisdag: vila
    Onsdag: rygg och biceps
    Torsdag: vila
    Fredag: framsidaben och triceps
    Lördag: vila
    Söndag: baksidalår och axlar
    Måndag: vila
    då har du kört igenom kroppen på 8dagar
    sen börjar du om igen på Tisdag

under någon av vilodagarna kan du gå en promenad för att öka insulinkänsligheten, vilket gynnar muskeltillväxten + att du kan hålla fettet borta

Bananaosten wrote:
    Min kropp är typ lite konstigt har aldrig skadat mig i mitt liv på tränning plus så har jag trännat americansk fotboll i 2 år utan nån skada. Mitt Nuvarande schema va alla muskler varanan dag i 3 timmar. Jag trännar för att få stora men synliga muskler. Så nu bytte jag schema. Men atagligen va det inget bra schema.

nä, antagligen inte….

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.