har problem med att öka i bänkpress

Home Forums Allmänt om gymträning har problem med att öka i bänkpress

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Jag undra hur man ska gå till väga om man snabbt vill öka i bänkpress, har tränat regelbundet i cirka två år men det senaste halvåret har det ståt ganska stilla. är det någon som vet hur jag ska gå till väga för att det ska hända något?

Maybe så har du kanske hamnat i en platå! Men anyway, jag tror att jag har sett många såna här trådar, sök lite.

Ja okej det ska jag göra. vad menas med platå?

Timandersson wrote:
    Ja okej det ska jag göra. vad menas med platå?

Okej, jag kan inte formulera det som en expert men platå är då kroppen anpassar sig efter din träning. För om du tränar under en längre tid kommer kroppen anpassa sig efter förhållandet. För att inte köra fast så måste du variera.

T.ex, ändra Reps och set och köra lättare eller tungare :)

okej, så jag ska kanske köra 5 repetitioner fördelade på 5 set med lite tyngre vikt?

Har inte testat sj

Timandersson wrote:
    Jag undra hur man ska gå till väga om man snabbt vill öka i bänkpress, har tränat regelbundet i cirka två år men det senaste halvåret har det ståt ganska stilla. är det någon som vet hur jag ska gå till väga för att det ska hända något?

Är du kroppsbyggare eller styrkelyftare ?

Är du styrkelyftare har du ju ett dilemma då det viktigaste är att vara stark men om du är kroppsbyggare är det ju viktigast att kroppen växer än att vikterna på skivstången växer.

Själv körde jag 3×8-10 i bänken men gjorde som du, kom till en platå där vikten på skivstången inte ökade. Gick över till lutande hantelpress helt och hållet ett tag och sen tillbaka till den plana bänkpressen -hade då ökat :emo-thumb

okej, just för nu kör jag tre set och 8-10 reps. det är så jag alltid kört och det fungerade till en början men nu står det bara stop. jag tränar främst för att bygga muskler, att bli super stark är inte det viktigaste men samtidigt är det inte roligt när står helt stop.

Senast jag hamnade i b

jag ska prova på att avstå från bänk ett tag, men det kommer att bli svårt. tackar för svaren :emo-thumb

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.