Hårda Slag!

Home Forums Allmänt om gymträning Hårda Slag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author

hur ska man träna om man vill få hårda slag..
    villka muskler övningar m.m
    tack på förhand

Hårda slag? Är det typ boxning vi snackar om?
    Det bästa är väl isf att träna mkt boxning.

LOL, du blir knappast bättre på att slå om du styrketränar. Det är boxning som gäller.

snedbänkpress och att träna triceps kan nog göra gott. Om vi nu snackar raka slag. Men du är ju tvungen att träna lika mycket teknik om inte mer. För du måste kunna slå för att det ska bli ett hårt slag.

Mvh Påven.

bänkpress borde väll vara bra? framsida axlar, triceps och bröst…

Det finns inga direkta övningar som gör att du slår hårdare, så sandsäcken är det enda redskapet för att slå hårdare, be någon kunnig gå igenom din slagteknik, det brukar finnas massor som man kan förbättra.
    Visserligen så är styrketräning ett bra komplement men inte avgörande för dina slag.

donken ma man min fråga var inte hur jag slår bättre.. det är en annan fråga..
    min fråga var villka muskelgrupper kan man träna eller på villket sätt ska man träna för att få hårda slag.. tack för svar allihopa ska testa de flesta:) gärna fler tips

Kör övningar där du blir starkare i överkroppen. Tunga basövningar som stående rodd, bänkpress mm. För jag antar att det är styrka du vill ha mer av?

En liten fråga bara? Menar du slag som när man boxas eller? Det jag kom att tänka på när jag såg rubriken var golf-slag…

bröst ee viktigast för hårda slag då`rå`?

japp slag som man boxas:)

jag gissar på att övningar som pressar i samma rörelsebana som ett slag lär vara bäst.

Ziad wrote:
    donken ma man min fråga var inte hur jag slår bättre.. det är en annan fråga..
    min fråga var villka muskelgrupper kan man träna eller på villket sätt ska man träna för att få hårda slag.. tack för svar allihopa ska testa de flesta:) gärna fler tips

Okej, fattar. Men att boxa är nog det ända sättet.
    Vem tror du slår hårdast, en liten Shaolin munk, eller en stor bodybuilder? :)

Donken_ma_man wrote:
    Okej, fattar. Men att boxa är nog det ända sättet.
    Vem tror du slår hårdast, en liten Shaolin munk, eller en stor bodybuilder? :)

Jag satsar på munken! :p

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.